آرشیو پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰، شماره ۵۰۰۷
بین الملل
۲۶

اخبار کوتاه

حمله موشکی امریکا به پاکستان

حمله موشکی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین امریکایی به منطقه قبایلی وزیرستان شمالی در شمال غربی پاکستان به کشته شدن دست کم 10 نفر و زخمی شدن چندین تن دیگر منجر شد.

هند: تحولات مالدیو را با دقت زیر نظر داریم

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه هند گفت: کشورش تحولات مالدیو را که یک موضوع داخلی است با دقت زیر نظر دارد. وی گفت: تصمیم «محمد نشید» رئیس جمهوری مالدیو به کناره گیری از قدرت و واگذاری آن به «محمد وحید» معاونش، یک موضوع داخلی است و مردم خود باید در این باره تصمیم بگیرند و امیدواریم که همه مسائل به شیوه ای صلح آمیز و دموکراتیک حل شوند. «نشید» رئیس جمهوری مالدیو در پی هفته ها ناآرامی عمومی بر سر دستور وی برای بازداشت یک قاضی ارشد، استعفا داد و قدرت را به معاون خود محمد وحید حسن واگذار کرد.

سفیر پاکستان در امریکا: روابط میان اسلام آباد و واشنگتن باید دگرگون شود

سفیر پاکستان در امریکا اعلام کرد، روابط میان اسلام آباد و واشنگتن باید بر پایه «بازنگری پارلمانی» در مورد شرایط کنونی روابط میان دو کشور دگرگون شود. «شری رحمان» سفیر پاکستان در امریکا گفت: بی اعتمادی فعلی میان امریکا و پاکستان به هیچ کدام از طرفین کمک نمی کند. همچنین «مارک گراسمن» فرستاده ویژه امریکا به پاکستان و افغانستان با پذیرش دیدگاه های سفیر امریکا در پاکستان در مورد اهمیت روابط میان اسلام آباد و واشنگتن افزود: دو کشور به همکاری در این زمان بحرانی نیازمند هستند.