آرشیو چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۳۳۵۴
جهان
۶

دوران پس از صالح در یمن آغاز شد

با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در یمن، دوران 33 ساله حکومت علی عبدالله صالح دراین کشور بطور رسمی پایان یافت. روز گذشته بیش از 12 میلیون یمنی واجد شرایط شرکت در انتخاباتی بودند که تنها نامزد آن، عبدربه منصور هادی بود.

درحالی که پیشتر گروه هایی این انتخابات را تحریم کرده بودند برخی خبرهای دیروز حاکی از آن بود که جنبش جنوب و الحوثی ها با عقب نشینی از مواضع قبلی خود اعلام کردند دراین انتخابات شرکت می کنند. به گزارش ایسنا، صندوق های رای گیری در یمن از ساعت 8 صبح دیروز به وقت صنعاء در حوزه های انتخاباتی این کشور به روی رای دهندگان باز شد. شرف المحبشی، یکی از اعضای کمیته عالی انتخابات نیز اعلام کرد نتایج انتخابات طی یک یا 2 روز پس از رای گیری اعلام خواهد شد. بیش از 100 ناظر بین المللی برای نظارت بر روند انتخابات به یمن سفر کرده بودند. مسوولان یمنی نیز اعلام کردند که بیش از صد هزار نفر از نیروهای امنیتی و ارتش یمن به منظور حفظ امنیت در مراکز انتخاباتی حاضرشده اند.

با این حال برخی خشونت ها درروز رای گیری نیز ادامه داشت و گفته می شود یک مرکز رای گیری در جنوب این کشور هدف حمله قرار گرفت و در جریان آن یک نفر کشته شد.