آرشیو یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۱۴۷۴
سیاست
۲

خبر

افتتاح مدارس اهدایی مقام معظم رهبری به مردم هرمزگان

ایسنا: مدارس اهدایی مقام معظم رهبری به مردم هرمزگان افتتاح شد. مدرسه ابتدایی برکت با اعتباری بالغ بر 000/000/920/1 ریال، با 189 مترمربع ساختمان آموزشی و 1295 مترمربع محوطه سازی در شهرستان هشتبندی میناب چراغ آباد جنوبی و مدرسه ابتدایی برکت با اعتباری بالغ بر 000/000/200/3 ریال، با 275 مترمربع ساختمان آموزشی و 1320 مترمربع محوطه سازی در شهرستان بندرلنگه- خمیر روستای کنخ توسط موسسه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان هرمزگان احداث شده اند. مدارس برکت، طبق فرامین ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از مهرماه 1387 در مناطق محروم کشور با اختصاص بیش از 640 میلیارد ریال اعتبار در حال احداث می باشند.

تکذیب کمک نظامی ایران به سوریه

ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد شایعات مربوط به مداخله نظامی و ارسال سلاح از سوی کشورمان به سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه مداخله نظامی در تحولات سوریه را مردود می داند. رامین مهمانپرست روز گذشته اخبار منتشره درخصوص ارسال سلاح و کمک نظامی به دولت سوریه از سوی ایران را کذب محض دانست و هرگونه اقدام خشونت آمیز را محکوم و مغایر با اصول حقوق بشر و حقوق بشردوستانه اعلام کرد. مهمانپرست افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه همواره حمایت از هرگونه اصلاحات به نفع مردم این کشور و مخالفت با دخالت عناصر بیگانه در مسایل داخلی سوریه با هر شیوه و روشی است.

تیموتی گایتنر اعلام کرد

آزادسازی ذخایر نفتی آمریکا برای جبران قطع صادرات ایران

شرق: وزیر خزانه داری آمریکا، مدعی شد که کشورش در ارتباط با تاثیری که قطع بخشی از صدور نفت ایران ممکن است بر اقتصاد جهان داشته باشد، در نظر دارد بخشی از ذخیره های استراتژیک نفتی خود را برای مصرف آزاد کند. تیموتی گایتنر، در مصاحبه ای که روز جمعه با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» داشت گفت: «برخی شرایط وجود دارد که مواردی برای استفاده از ذخایر را پیش می آورد و ما هم اینک در حال بررسی این شرایط هستیم و آنها را با دقت ارزیابی می کنیم.» وی افزود: «آشکار است که ایران می تواند آسیب زیادی به اقتصاد جهان بزند؛ و ما بسیار محتاطانه برای به حداقل رساندن مخاطرات این امر کوشش می کنیم.»