آرشیو یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۰
ایران اقتصادی
۵

آغاز شمارش معکوس برای راه اندازی بزرگ ترین خط لوله گاز خلیج فارس

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای راه اندازی بزرگ ترین خط لوله گاز خلیج فارس از افزایش تولید نفت در یک میدان مشترک با امارات در خلیج فارس خبر داد.

محمود زیرکچیان زاده درباره آخرین وضعیت افزایش تولید نفت از میدان مشترک سلمان و وجود اشکالات متعدد فنی در طرح توسعه این میدان مشترک نفتی با امارات گفت: در حال حاضر با موافقت شرکت ملی نفت ایران تمامی تاسیسات دریایی میدان سلمان در اختیار شرکت فلات قاره قرار گرفته است.

وی با اعلام این که در حال حاضر مراحل راه اندازی و پیش راه اندازی سکوهای جدید نفت و گاز سلمان آغاز شده است، تصریح کرد: اخیرا با راه اندازی سکوی PT3 این میدان مشترک، ظرفیت تولید روزانه نفت کشور در خلیج فارس افزایش یافته است. این عضو هیات مدیره شرکت نفت فلات قاره با اشاره به افزایش سه تا سه هزار و 500 بشکه یا تولید روزانه نفت از میدان مشترک سلمان اظهار داشت: همچنین براساس برنامه زمان بندی بزودی سکوی جی.ال.پی این میدان مشترک امارات راه اندازی می شود. این مقام مسئول با تاکید بر این که پیش بینی می شود این سکوی جدید دریایی تا پایان اسفند ماه راه اندازی شود، تاکید کرد: راه اندازی این تاسیسات جدید علاوه بر افزایش تولید نفت منجر به کاهش تولید گازهای همراه خواهد شد. وی همچنین درباره نحوه انتقال گازهای تولیدی میدان سلمان توضیح داد: هم اکنون ساخت، نصب و راه اندازی خط لوله سیری - عسلویه به عنوان یکی از بزرگ ترین خطوط لوله نفت خلیج فارس به پایان رسیده است.زیرکچیان زاده از آغاز شمارش معکوس برای راه اندازی خط لوله سیری – عسلویه خبر داد و یادآور شد: این خط لوله گاز از وسعتی 300 کیلومتری برخوردار است.