آرشیو یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۰
دانش
۱۰

خبر

تولید واکسن جدید برای مقابله با اعتیاد به هروئین

متخصصان اعلام کردند یک واکسن پیشرفته و جدید که بزودی به کابوس اعتیاد به هروئین خاتمه خواهد داد ظرف 5 سال آینده برای کاربردهای انسانی آماده خواهد شد. سالومون چرتوریوسکی وزیر بهداشت مکزیک در این باره گفت: دولت مکزیک این واکسن را پس از کسب موفقیت های آزمایشی روی موش های معتاد به ثبت رسانده است.چرتوریوسکی همچنین خاطرنشان کرد که مرحله بعدی انجام آزمایش های مربوط به این واکسن روی انسان ها ست.

آلزایمر می تواند مثل عفونت پیشرفت کند

متخصصان مغز و اعصاب در یک مطالعه جدید تاکید کردند آسیب وارد شده به مغز بر اثر ابتلابه آلزایمر می تواند مانند عفونت از یک سلول مغزی به سلول دیگر منتقل شود و به این ترتیب در مغز پیشرفت کند.

کلودیو سوتو استاد نورولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه تگزاس در هوستون در این مطالعه خاطرنشان کرد: ویروس ها و باکتری ها باعث بروز عفونت می شوند اما آلزایمر نه عامل ویروسی دارد و نه باکتریایی، با این حال به نظر می رسد که این بیماری نیز به روش عفونت ها پیشرفت می کند.

استرس را با نفس عمیق شکست دهید

آکادمی امریکایی پزشکان خانواده در این مقاله چند دستورالعمل مفید را برای انجام تکنیک های تنفسی عمیق ارائه کرده است. در این مقاله تاکید شده است که روی یک سطح صاف به پشت دراز بکشید، یک دست خود را روی معده و دست دیگر را روی قفسه سینه خود قرار دهید. در این وضعیت به آرامی نفس بکشید و مطمئن شوید که در حین تنفس معده اندکی بالابیاید. پس از فرو بردن هوا یا عمل دم، نفس خود را یک تا دو ثانیه نگه دارید، سپس عمل بازدم را به آرامی انجام داده و اجازه دهید معده پائین برود.