آرشیو یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۰
ایران زمین
۱۱

ایران در ایران

ساخت موج شکن جاسک به دست متخصصان ایرانی

گروه ایران زمین موج شکن در حال ساخت در بندر جاسک براثر مواج شدن دریا تنها کمتر از یک درصد آسیب دید که با تلاش پرسنل کارگاه طرح های موج شکن جاسک این مشکل برطرف شد.

غلامرضا عابد رئیس کارگاه طرح های موج شکن جاسک خاطرنشان کرد: این کارگاه که وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) است اقدام به ساخت موج شکن از سواحل هرمزگان تا سواحل چابهار در سیستان و بلوچستان کرده است. موج شکن در حال ساخت جاسک تاکنون 39 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امید می رود با تلاش نیروهای متخصص ایرانی کار ساخت مابقی آن به نحو احسن انجام شود. وی افزود: در زمان وقوع توفان هیچ کامیون یا خودرویی بلعیده یا از بین نرفته، بلکه یک هفته قبل از این توفان یک کامیون در ابتدای موج شکن بنا به دلایل فنی واژگون شد که ارتباطی با این حادثه نداشته است.

8 هزار مدرسه تخریبی در استان اصفهان

کاشان - خبرنگار استان اصفهان دارای هشت هزار مدرسه تخریبی و فرسوده است.

رضا محزونیه رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز استان در سال گذشته متعهد شده بودند که 300 میلیارد ریال به آموزش و پرورش کمک کنند که تاکنون 80 درصد آن تحقق یافته تصریح کرد: با توجه به محدویت اعتبارات، دولت به تنهایی نمی تواند نوسازی مدارس را انجام دهد. وی یادآورشد: باید با دعوت از افراد خیر و نیکوکار آنان را نسبت به مدرسه سازی در مناطق مختلف استان ترغیب و تشویق کرد.

تلاش برای آماده کردن موزه تخت جمشید

گروه«ایران زمین» موزه تخت جمشید که به شکل مدرنی تجهیز می شود، برای نوروز آماده خواهد شد.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری فارس با اعلام این خبر افزود: پیش از آغاز سال نو و فرارسیدن تعطیلات نوروزی، برنامه هایی را برای گردشگرانی که به فارس سفر می کنند، در نظر گرفته ایم، در این باره با اقداماتی که در حافظیه، سعدیه و تخت جمشید انجام شده گردشگران چهره متفاوتی را از این سه مکان تاریخی فرهنگی خواهند دید. وی اضافه کرد: به برخی خانه های تاریخی پس از مرمت، کاربری جدیدی داده شده که از جمله آنها به خانه شاپوری می توان اشاره کرد، این خانه که به دوره پهلوی اول تعلق دارد به رستوران سنتی تبدیل شده است.