آرشیو یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۰
بین الملل
۲۶

ادامه تظاهرات گسترده در شرق عربستان در محکومیت بیانیه وزارت کشور

تظاهرات گسترده ای در شرق عربستان علیه رژیم آل سعود و در محکومیت بیانیه اخیر وزارت کشور عربستان علیه یکی از روحانیون برجسته در این منطقه، برگزار شد.

به گزارش المنار، شرکت کنندگان در تظاهرات در شهرهای مختلف شرق عربستان پایان تبعیض علیه مردم این مناطق را خواستار شدند. المنار با اشاره به بیانیه وزارت کشور عربستان که تظاهرکنندگان در شرق این کشور را تروریست خوانده بود افزود: بزرگترین تظاهرات در شهر قطیف برگزار شد که شرکت کنندگان در این تظاهرات محاکمه نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور عربستان و محمد بن فهد امیر منطقه الشرقیه را خواستار شدند.

شهر الربیعیه در شرق عربستان هم شاهد برگزاری تظاهرات گسترده ای در محکومیت بیانیه اخیر وزارت کشور علیه شیخ حسن الصفار روحانی برجسته عربستانی بود. شیخ عبدالکریم الحبیل امام مسجد العباس(س) در تاروت در شرق عربستان گفت:«متاسفانه وزارت کشور با صدور بیانیه هایی همواره برای بحرانی تر کردن بیشتر اوضاع تلاش می کند. چه کسی کشور را بیشتر دوست دارد؟ کسی که خواهان گفت وگو، آشتی، جلوگیری از خونریزی و متوسل نشدن به خشونت و تیراندازی است یا کسی که مانند مفتی سعودی جوانان و مردم را مفسد فی الارض می خواند که باید دستان و پاهای آنها قطع شود!

کمک تسلیحاتی کانادا به آل سعود

روزنامه کانادایی ونکوور سان از افزایش فروش سلاح های نظامی این کشور به عربستان پرده برداشت.

به نوشته این روزنامه، کشور کانادا فروش اسلحه به دیگر کشورها را افزایش داده است و بخش عمده ای از این سلاح ها در خاورمیانه برای سرکوب قیام های مردمی مورد استفاده قرار می گیرد. این روزنامه افزود: بیشترین حجم فروش سلاح های کانادایی به ارزش4 میلیارد دلار به عربستان سعودی بوده که برای سرکوب معترضان ضددولتی در عربستان و بحرین مورد استفاده قرار گرفته است. روزنامه ونکوورسان نوشت: دولت کانادا در سال گذشته فروش تسلیحاتی خود را به سه برابر یعنی 12 میلیارد دلار رسانده و بیشترین مقدار این سلاح ها به عربستان سعودی فروخته شده است.

این روزنامه کانادایی تصریح کرد: پادشاهی عربستان علاوه بر این در سال های اخیر صدها خودرو نظامی LAV-3 از کمپانی جنرال دینامیکس در لندن خریداری کرده و گفته می شود که این رقم در سال گذشته به بالای 700 دستگاه خودرو رسیده است.