آرشیو شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۲۵۹۲
دنیا
۴

اقتصاد بین الملل

پیمان تغییر سیاست های مالی اروپا امضا شد

گروه بین الملل- سران اتحادیه اروپا روز جمعه معاهده تغییر سیاست های مالی در این اتحادیه را امضا کردند. این تصمیم در پایان نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا در بروکسل اتخاذ شد و بیست و پنج کشور عضو با تغییرمقررات مالی در این منطقه موافقت کردند.

به گزارش یورو نیوز، در میان کشورهای حوزه اروپا تنها بریتانیا و جمهوری چک با امضای این موافقتنامه مخالفت کرده اند.

دستیابی به این توافق در حالی صورت گرفت که طی ماه های گذشته دو کشور ایتالیا و هلند نیز وارد رکود شدید اقتصادی شده اند. سران اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که این توافقنامه سبب برقراری تعادل در بودجه سالانه کشورهای عضو و نیز بازگرداندن اعتماد بازارهای جهانی نسبت به اقتصاد منطقه یورو خواهد بود.

نرخ بیکاری منطقه یورو به 7/10 درصد رسید

گروه بین الملل- موسسه آمار اروپا اعلام کرد نرخ بیکاری منطقه یورو طی ماه ژانویه به بیش از 7/10 درصد رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از فرانس پرس آمارهای رسمی موسسه آمار اروپا موسوم به یورو استات نشان می دهد تعداد بیکاران 17 کشور اروپایی عضو یورو تا پایان ژانویه به بیش از 9/16 میلیون نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش تعداد بیکاران منطقه یورو نسبت به ژانویه 2011 میلادی بیش از 4/1میلیون نفر افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش موسسه آمار اروپا افزود نرخ بیکاری در بین 27 کشور عضو اتحادیه اروپا نیز در این مدت به بیش از 1/10 درصد رسیده است. این رقم در ماه قبل از آن به 10 درصد و در ماه ژانویه 2011 نیز به 5/9 درصد رسیده بود.

این گزارش حاکی است بیش از 3/24 میلیون بیکار در کشورهای اروپایی تا پایان ژانویه 2012 وجود دارد که نسبت به دسامبر بیش از 191 هزار نفر و نسبت به ژانویه 2011 نیز بیش از 488/1 میلیون نفر رشد داشته است. اسپانیا با 3/23 درصد و یونان نیز با 9/19 درصد بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای اروپایی در اختیار دارند.

اتریش نیز با 4 درصد و هلند با 5 و لوکزامبورگ نیز با 1/5 درصد کمترین نرخ بیکاری اروپا را در اختیار دارند. بر این اساس بیش از 5/5 میلیون جوان زیر 25 سال در اروپا بیکار هستند.