آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۳۳۶۴
ورزشی
۱۸

لغو قانون منع حضور بانوان محجبه در مسابقات فوتبال

فیفا تسلیم خواسته ایران شد

مجمع بین المللی قانونگذار فوتبال IFAB در یک تصمیم مهم با لغو قانون ممنوعیت استفاده از حجاب برای فوتبالیست های زن مسلمان که در سال 2007 تصویب شده بود، موافقت کرد.

پیشنهاد ایران و دیگر فدراسیون های مسلمان مبنی بر این که بانوان بتوانند با حجاب در مسابقات شرکت کنند دلیل اصلی تشکیل این جلسه بود که در نهایت 8 عضو حاضر در مجمع به آن رای مثبت دادند و مقرر شد پس از آزمون های بیشتر در تاریخ دوم جولای (11 تیر 91) تصمیم نهایی درباره آن گرفته شود.

علی بن حسین، نایب رئیس اردنی فیفا که از حامیان این طرح بود، پس از تصمیم فیفا مبنی بر لغو قانون ممنوعیت استفاده از حجاب برای فوتبالیست های زن گفت: «خیلی خوشحالم که با این قانون زنان مسلمان قادر هستند با پوشش کامل وارد مسابقات شوند. به این تصمیم مجمع تبریک می گویم و از آن استقبال می کنم.

مطمئن هستم پس از این که تصمیم قطعی در نشست IFAB اتخاذ شود، ما شاهد خواهیم بود که بسیاری از بازیکنان با خوشحالی به میادین فوتبال بازمی گردند و بازی موردعلاقه خودشان را انجام می دهند.» مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال هم با اشاره به تلاش های ایران در این زمینه گفت: «پوشش البسه ورزشی بانوان ورزشکار حاصل زحمات یک سال اخیر فدراسیون بوده و همین موضوع به بانوان ما انگیزه داده تا بتوانند در رقابت ها شرکت کنند.»

دیگر تصمیم مهم مجمع بین المللی قانونگذار فوتبال استفاده از تکنولوژی خط دروازه بود که برای نخستین بار در جام جهانی باشگاه ها در ژاپن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.