آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۳۳۶۴
حوادث
۱۹

متهمان میلیون ها تومان به این شیوه کلاهبرداری کرده اند

خرید جهیزیه با چک های جعلی

5

عضو یک خانواده که در ازای خرید جهیزیه از مغازه ها، چک های جعلی به فروشندگان می دادند، از سوی پلیس آگاهی کرمان دستگیر شدند.

به گزارش «جام جم»، رسیدگی به این پرونده چندی پیش با شکایت فروشنده ای علیه یک مرد جوان مبنی بر کلاهبرداری میلیونی در دستور کار پلیس آگاهی استان کرمان قرار گرفت.

شاکی با اشاره به این که صاحب یک مغازه فروش لوازم خانگی است، گفت: روز حادثه 2 زن و 3 مرد که یکی از آنها خود را داماد معرفی می کرد برای خرید جهیزیه به مغازه ام آمدند. آنها پس از انتخاب اقلام مورد نیازشان، در قبال خرید آن چند فقره چک ارائه کردند.

شاکی اضافه کرد: ساعاتی بعد با مراجعه به بانک، متوجه جعلی بودن چک ها شدم.

مغازه داران در دام کلاهبردار ها

در پی این شکایت و تشکیل پرونده، تحقیقات پلیسی آغاز شد، تا این که 3 شهروند دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی، شکایت های مشابهی مطرح کردند.

در بررسی پرونده ها معلوم شد، تصاویر رایانه ای از داماد کلاهبردار و 4 فردی که در خرید از مغازه ها او را همراهی می کردند، با هم مطابقت دارد.

هوشیاری مغازه دار، متهمان را لو داد

با مشخص شدن این موضوع، ماموران پاتوق های احتمالی متهمان فراری را زیر نظر گرفتند تا این که 2 روز پیش مرد مغازه داری به پلیس خبر داد 2 زن و 3 مرد که پیش از این از دوست مغازه دارش کلاهبرداری کرده بودند، برای خرید جهیزیه به مغازه ام آمده اند.

در پی این تماس، ماموران عازم مغازه مرد تماس گیرنده شدند اما متهمان با مشکوک شدن به رفتار مغازه دار، آن محل را ترک کرده بودند. بنابراین ماموران حوالی آن مغازه، به جستجوی متهمان فراری پرداختند تا این که چند خیابان پایین تر، آنها را که قصد داشتند از مغازه دیگری کلاهبرداری کنند شناسایی و دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهمان در بازجویی اعتراف کردند اعضای یک خانواده هستند و از چندی پیش با در اختیار داشتن ادوات جعل، چک های جعلی تهیه و با آن از مغازه های مختلف لوازم منزل می خریدند و روزهای بعد اثاثیه را می فروختند.

در پی اظهارات اعضای این باند جعل و کلاهبرداری، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از متهمان در حالی ادامه دارد که ماموران در بازرسی از منزل آنها، اسناد و مدارک جعلی و ادوات جعل اسکناس و چک را کشف و ضبط کرده اند.