آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۷
سیاسی
۲

گزیده اخبار

صالحی بزودی به تونس سفر می کند

سفیر تونس در ایران با بیان اینکه کشور متبوعش از استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای توسط همه کشورها حمایت می کند، ابراز امیدواری کرد که برنامه هسته ای ایران به دور از رویکردهای اتهام، تهدید و تحریم حل شود و از سفر وزیر امور خارجه کشورمان در ماه آوریل به تونس خبر داد.

آزادی 2 زندانی ایرانی در قطر

عبدالله سهرابی سفیر ایران در قطر گفت: با تلاش های بی وقفه بخش کنسولی سفارت، دو نفر از صیادان ایرانی از اهالی بندرعباس که در تابستان سال 1388 به دلیل ورود غیرقانونی در آب های قطر توسط نیروهای گارد ساحلی این کشور دستگیر شده بودند، پس از طی مراحل قانونی و حضور در دادگاه های متعدد نهایتا مقدمات آزادیشان فراهم و چهارشنبه دهم اسفند به آغوش خانواده خود بازگشتند.

اجلاس تدوین رژیم حقوقی دریای خزر در عشق آباد برگزار می شود

مهدی آخوندزاده، نماینده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات تدوین رژیم حقوقی دریای خزر با اشاره به مذاکرات در این خصوص گفت: احتمالا اجلاس بعدی تدوین رژیم حقوقی دریای خزر قبل از فروردین در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار می شود.

سرکرده منافقین به چادرنشینی در مرز اردن رضایت داد

مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین برای جلوگیری از اخراج و انتقال اعضا به کمپ لیبرتی که موجب فروپاشی فرقه اش می شود، ضمن التماس به وزیر امور خارجه امریکا، چادرنشینی در مرز اردن را پیشنهاد داد.