آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۷
اجتماعی
۴

برگزاری 5هزار جشن نوروز در شهرهای ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری 5 هزار جشن نوروز در مبادی ورودی شهرهای سراسر کشور به مناسبت ایام نوروز خبر داد.

منوچهر جهانیان در مراسم تودیع و معارفه مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه 3 هزار و 334 مدرسه در سطح کشور به امکانات اولیه مورد نیاز گردشگران تجهیز شدند، افزود: امسال برای نخستین بار از ظرفیت دانش آموزان به عنوان راهنمای گردشگری خانواده استفاده می کنیم.

وی افزود: همچنین برای افزایش امنیت گردشگران، امسال برای نخستین بار پلیس گردشگر داریم.

جهانیان با بیان اینکه انتظار داریم بحث طبیعت گردی در مازندران به عنوان قطب اصلی طبیعت گردی کشور توسعه یابد، گفت: بر این اساس گردشگری دریایی به شکل پایلوت در منطقه شمال کشور پیگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری، امری فرابخشی است، ادامه داد: سایر بخش ها باید به کمک بیایند تا با فراهم کردن ساختارهای مورد نیاز گردشگران، گام مثبتی در توسعه گردشگری برداریم.

وی با اشاره به اینکه بحث امر به معروف و نهی از منکر از مسائل مورد توجه در ستاد تسهیلات سفر کشور است، بیان داشت: بیش از 18هزار نفر از داوطلبان هلال احمر در کلاس های آموزش امداد و نجات و گردشگری حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت دانشجویان رشته مدیریت گردشگری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای نظارت و بازرسی استفاده می کنیم، ادامه داد: به همین منظور 3هزار و 700 نفر از دانشجویان این رشته در سراسر کشور در کارگاه آموزشی 30 ساعته شرکت کردند.

جهانیان با اشاره به توافق لغو روادید با 60 کشور جهان و تاکید بر داشتن حداقل 7 میلیون گردشگر خارجی در سال91، اذعان داشت: در حال تقسیم بندی این عدد برای همه استان ها هستیم و سهم مازندران از این میزان گردشگر خارجی در سال آینده، یک میلیون نفر است.