آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۷
تولید
۷

تا نوروز در بازار

عرضه آبزیان با تخفیف ویژه در نمایشگاه های بهاره

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران از هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه انواع آبزیان در بیش از 85 غرفه شیلاتی در نمایشگاه های فروش بهاره سراسر کشور خبر داد.

عیسی گلشاهی افزود: بر این اساس عرضه آبزیان به طور مستقیم از سوی تولیدکنندگان با کیفیت تایید شده و با قیمتی پائین تر از سطح بازار عرضه خواهد شد. وی با بیان این که محدودیتی در میزان عرضه وجود ندارد و توزیع روزانه به هر مقدار که تقاضا وجود داشته باشد، صورت می گیرد، تصریح کرد: هم اکنون توانایی عرضه انواع محصولات شامل کنسرو و محصولات فرآوری شده و انواع ماهی های تازه، منجمد شمال، جنوب و پرورشی وجود دارد. وی در ادامه با اشاره به تخفیف 15 تا 20 درصدی قیمت ها در این نمایشگاه ها، اظهار داشت: این تخفیف ها در برخی از محصولات تا 30 درصد هم خواهد رسید که رقابت خوبی برای عرضه محصولات با قیمت مناسب را فراهم می کند. وی با بیان این که برای شهر تهران 10 غرفه شیلاتی به منظور عرضه انواع آبزیان در نظر گرفته شده است، افزود: این غرفه ها محصولات تازه، منجمد، بسته بندی و فرآوری شده را ارزانتر از سطح شهر و با کیفیت و بهداشت مورد تایید سازمان شیلات و دامپزشکی عرضه می کنند.

دستگاه های نظارتی بطور کامل بر بازار نظارت دارند

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت تشدید نظارت ها و کنترل بر وضعیت بازار در ایام پایانی سال گفت: فضا باید به گونه ای باشد که هیچ کس به خود اجازه ندهد به دنبال گرانفروشی و سوء استفاده در شب عید باشد.

محمدرضا رحیمی در جلسه کارگروه کنترل بازار از دستگاه های نظارتی و همه کسانی که در زمینه تنظیم بازار سهمی دارند، خواست با تمام ظرفیت وارد میدان شوند و از وضعیت بازار در ایام پایانی سال به شکل جدی مراقبت کنند. معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت مصمم است رضایت مردم از وضعیت بازار را فراهم کند، گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا سودجویان نتوانند در ایام پایانی سال به حقوق مردم و مصرف کنندگان تجاوز کنند. در این جلسه گزارشی از قیمت کالاهای اساسی و وضعیت بازار ارائه و راهکارهای نظارت و کنترل هرچه بیشتر برای جلوگیری از گرانفروشی و سوء استفاده بررسی شد.