آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۷
فرهنگ و هنر
۹

خبر

جدایی

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» در ایام نوروز از شبکه یک صدا و سیما پخش می شود. این فیلم به تازگی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را از آن خود کرده است.

مستند

فیلم مستند سینمایی «این گربه دوست داشتنی» با موضوع تغییر و تحولات نقشه جغرافیایی ایران از آغاز تاکنون بهار سال آینده توسط مرتضی شاملی ساخته می شود.

سرتیپی

علی سرتیپی معتقد است: تعداد زیادی از این 15 فیلم پیشنهادی برای نوروز، قابلیت اکران در آن ایام را ندارند. او گفته: البته نباید به دنبال اکران پنج فیلم خوب در عید باشیم و اکران همزمان آثار خوب در یک زمان مناسب نیست و به هم ضربه می زند. باید دو سه فیلم خوب برای اکران نوروز داشته باشیم که از 15 فیلم اعلام شده، دوسه فیلم خوب پیدا می شود.

نکوداشت

مراسم جشن کانون کارگردانان خانه تئاتر با نکوداشت محمود استادمحمد و تقدیر از کارگردان های جوان برگزار می شود. این برنامه همزمان با سالروز تاسیس تماشاخانه تئاتر در دارالفنون روز 25 اسفندماه از ساعت 16 تا 18 در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر برپا خواهد شد.

درمان

حسین محب اهری دچار سرطان غدد لنفاوی است. در حال حاضر این سرطان در ریه راست و چپ و گردن و پای او نفوذ کرده است. او این روزها در حال شیمی درمانی است و از عدم پرداخت کامل مبلغ سنواتش اظهار نگرانی کرد.

دیوارنگاری

منتخب دوسالانه دیوارنگاری و گرافیک محیطی شهر روی دیوارهای شهر تهران اجرا می شوند. نخستین دوسالانه دیوارنگاری و گرافیک محیطی شهر تهران از 18 تا 21 اسفندماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.