آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۷
دانش
۱۰

خبر

مصرف دخانیات دلیل بروز سرطان «آیت» در مردان است

یک استاد دانشگاه فلورانس ایتالیا با بیان این که در 75 درصد موارد سرطان «آیت» در مردان دیده می شود، گفت: این نوع سرطان از ناحیه معده شروع می شود و شیوع آن در مردان به دلیل مصرف دخانیات و عدم رعایت رژیم غذایی مناسب شایع تر از زنان است. دکتر محمد احمدپور به شایع ترین سرطان ها در دنیا اشاره و اظهار کرد: سرطان سینه، رحم، پوست و سرطان آیت چهار سرطان بسیار شایع در ایران و سایر کشورهای دنیا است که می توان با آموزش های پیشگیرانه لازم درصد بروز این سرطان ها را کاهش داد.

آجیل شور باعث افزایش چربی و فشار خون می شود

یک متخصص تغذیه درباره افزودن رنگ های غیرمجاز در برخی آجیل ها گفت: این رنگ ها می تواند منشا فلزات سنگین باشد که برای کودکان در حال رشد آسیب های فراوانی دارد.

دکتر فاطمه کاسب اظهار داشت: مصرف طبیعی آجیل برای سلامت افراد مفید است اما مصرف بی رویه آن باعث چاقی و افزایش وزن می شود که عوارضی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر آجیل برحسب عادت روزانه مصرف شود به علت این که جزو منابع غنی کالری است موجب چاقی می شود.

مواد شوینده عامل بروز اگزمای پوستی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تماس طولانی مدت دست ها با مواد شوینده موجب بروز اگزمای پوستی می شود و به همین دلیل باید از دستکش استفاده شود.

دکتر محمدعلی ماپار اظهار کرد: مواد شوینده، قلیایی یا اسیدی هستند و تماس طولانی مدت با این مواد شیمیایی می تواند موجب تحریک پوست و بروز اگزما شود به همین دلیل به زنان خانه دار توصیه می شود تا حد امکان از تماس مستقیم دست ها با این مواد پیشگیری کنند.