آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۷
ایران زمین
۱۱

ایران در ایران

واگذاری 600هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال در کشور

یزد- خبرنگار از یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی مسکن مهر در کشور، 400هزار واحد واگذار شده و 600 هزار واحد نیز تا پایان امسال تحویل داده می شود.

سیدسعید سیدعلایی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان یزد اعلام کرد: در سال آینده برنامه های جدیدی برای مسکن مهر پیش بینی شده که باعث شکوفایی و رشد بی سابقه ای در این بخش خواهد شد.

عرضه سبزه و ماهی قرمز در چادرهای شهرداری قم

قم- خبرنگار سبزه و ماهی قرمز سفره هفت سین در شهر قم عرضه می شود.

محمد دلجویی مدیرعامل سازمان میادین شهرداری قم با اشاره به نصب چادر برای عرضه ماهی قرمز و سبزه شب عید یادآور شد: این اقدام براساس درخواست شهروندان و جوانان جویای کار به مدت یک ماه انجام می شود. وی اظهار داشت: این چادرها از 15 اسفند ماه در نقاطی که در سنوات گذشته بوده و تعدادی نیز امسال اضافه شده با هماهنگی معاونین خدمات شهری مناطق هشت گانه برپا می شود.

ثبت جشن تیرگان گیلان در فهرست میراث معنوی کشور

رشت- خبرنگار جشن تیرما سیزده (تیرگان) که از آئین های کهن گیلان است در فهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شد.

امیدعزیزی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گیلان اظهار داشت: جشن تیرما سیزده، به دلیل گاه شمار مخصوص این منطقه با آبان ماه در شب 27 آبان ماه شمسی برگزار می شود. عزیزی یادآور شد: برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن با پیش زمینه مطالعاتی و هماهنگی با مراکز علمی و دانشگاهی موجب حفظ این آئین و جذب گردشگر خواهد شد.

ریزش معدن باب شگون زرند جان یک نفر را گرفت

کرمان- خبرنگار ریزش زغال در معدن باب شگون زرند واقع در شمال استان کرمان جان یک کارگر را گرفت.

این فرد که استادکاری 51 ساله بود به دلیل ریزش زغال در این معدن جان خود را از دست داد. هادی ایرانمنش رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان زرند با تایید این خبر گفت: بازرسان ویژه این اداره پس از انجام بررسی های لازم علت وقوع این حادثه را اعلام خواهند کرد. معدن باب شگون یک معدن خصوصی است.