آرشیو دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۷
بین الملل
۲۶

اخبار کوتاه

رشوه 7 میلیون یورویی سعد حریری به یک مقام سعودی

رئیس جریان المستقبل لبنان یک خانه 7میلیون یورویی در پاریس خریداری کرده و آن را به یکی از مسئولان دفتر پادشاهی عربستان هدیه داده است. چندی پیش نیز از وام 7 میلیارد ریالی ملک عبدالله، پادشاه عربستان به سعدالحریری، نخست وزیر و نماینده سابق پارلمان لبنان و رئیس جریان المستقبل این کشور گزارش هایی منتشر شده بود.

شرط افغانستان برای امضای پیمان راهبردی با امریکا

ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: تا زمانی که خواست های «لویی جرگه» (مجلس بزرگان) این کشور در رابطه با قطع عملیات شبانه و واگذاری زندان ها به دولت این کشور عملی نشود پیمان راهبردی امضا نخواهد شد. وی گفت: حامد کرزای با برخی فشارها مواجه است تا سند یاد شده را قبل از کنفرانس شیکاگو با امریکا امضا کند.

نیروهای ویژه ارتش امریکا در هند

باوجود تکذیب سفارت امریکا در هند، فرمانده ارشد پنتاگون فاش کرد که نیروهای ویژه امریکا در پنج کشور آسیایی از جمله هند حضور دارند. به گزارش بی بی سی، ژنرال رابرت ویلارد، فرمانده ارشد پنتاگون گفت: نیروهای ارتش هند و امریکا با یکدیگر برای مقابله با گروه های شبه نظامی از جمله لشکر طیبه که در پاکستان پایه ریزی شدند، همکاری می کنند. این در حالی است که سفارت امریکا در هند ادعا کرده بود نیروهای امریکایی در هند حضور ندارند. اما وزارت دفاع هند اعلام کرد که نیروهای ویژه امریکا به منظور یک مانور نظامی مشترک در هند استقرار یافته اند.