آرشیو دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۶
ایران
۱۵

یک شهر با 5 میلیون گردشگر

آوید طالبیان

بر اساس آمار اعلام شده، حدود 5 میلیون زائر و گردشگر نوروز امسال به مشهد مقدس سفر کرده اند.

این آمار نشان می دهد مسوولان شهری با این وسعت و امکانات، چقدر باید برای استقبال و پذیرایی از گردشگران امکانات داشته باشند.

گرچه به گفته شهروندان ساکن این کلانشهر کشورمان، شهردار مشهد در سال هایی که سکان هدایت این شهر را به عهده گرفته، از کارنامه قابل قبولی برخوردار است و اکثرا از توانایی او در ارائه طرح و ایده های مختلف به منظور زیباسازی شهر و... سخن می رانند، اما باید گفت سیستم حمل ونقل عمومی شهر هنوز در بسیاری جاها لنگ می زند.برای نمونه می توان به نوع خدمات دهی تاکسیرانی این شهر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد اشاره کرد.تصور کنید یک فروند هواپیما به زمین می نشیند و خیل مسافران با ساک های بزرگ در دست برای پیدا کردن تاکسی راهی باجه مخصوص می شوند.

سیستم گرفتن تاکسی آنقدر بی برنامه و همراه با هرج و مرج است که باجه مخصوص دست هر مسافری یک کاغذ کوچک می دهد که شماره ای بر آن نوشته شده و مثل عهد دقیانوس چند نفر فریاد می زنند: شماره 1... بعد مسافری که همان شماره را به دست دارد، باید با ساک خود دوان دوان به دنبال تاکسی بدود، حال آن که تاکسی مسافرش را قبل از ورود به جایگاه سوار کرده است! در حالی که می شد با صدور قبوض مخصوص و ماندن در صف و الزام رانندگان به سوار کردن مسافرانی که قبض در دست دارند، سروسامانی به این مشکل داد، ضمن آن که مسافری که در بدو ورود با چنین صحنه ای مواجه می شود، اگر به عشق تعطیلات و زیارت و نوروز و... نبود، مسلما بدجوری در ذوقش می خورد. شایسته است مسوولان شهری مشهد برای چنین مواقعی برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند.