آرشیو چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۵۰۴۵
ورزشی
۲۵

نماینده ایران نخستین فینال را از دست داد

دو کوارتری که کمر مهرام را شکست!

مهرام شروع خوبی در فینال بسکتبال باشگاه های غرب آسیا نداشت. قهرمان لیگ برتر ایران در حالی نخستین بازی خود را در زمین الریاضی لبنان برگزار کرد که از قبل بازیکنان این تیم قول برتری در خاک بیروت را داده بودند ولی در دو کوارتر اول چنان اسیر حریف قدرتمند خود شدند که در وقت دوم تلاش های فراوانشان برای فرار از شکست کفایت نکرد.

مهرام و الریاضی که دو رقیب سنتی بسکتبال باشگاهی در غرب آسیا به حساب می آیند با کنار زدن رقبای ریز و درشت خود در این بخش از قاره کهن گام به دیدار پایانی گذاشتند تا برای تعیین قهرمان این دوره از مسابقات پنج بار به جنگ هم بروند. تیمی که سومین برد را کسب کند جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. نخستین جدال این دو تیم همیشه مدعی دوشنبه شب در بیروت برگزار شد که تیم میزبان با حمایت تماشاگران پرشمار خود توانست برتری 91 بر 87 را رقم بزند. الریاضی که از بازیکنان امریکایی خوبی بهره می برد از همان شروع کار دفاع فشرده را در دستور کار قرار داد و در پرتاب های راه دور هم به خوبی تمرکز حامد آفاق را برهم زد تا در کوارتر اول 23 بر 18 برنده شود. شروع وقت دوم بازی هم با انسجام بازیکنان الریاضی در دفاع و حمله همراه بود و بازیکنان این تیم به راحتی توپ را وارد سبد تیم مهرام کردند این در حالی بود که شاگردان مصطفی هاشمی بدون روحیه و با سراسیمگی کار را دنبال کردند و این کوارتر را هم 29 بر 22 واگذار کردند.

تدابیری که هاشمی در بین

دو نیمه اتخاذ کرده بود باعث شد تا با شروع نیمه دوم نماینده ایران بر بازی مسلط شود و کوارتر سوم را هم 25 بر 22 برنده شود. تلاش های مهرامی ها در کوارتر چهارم هم برتری

22 بر 17 را به سود این تیم به دنبال داشت ولی این الریاضی بود که در نهایت با چهار امتیاز برتری کار را به پایان رساند. دو تیم شب گذشته نیز برای دومین بار به مصاف یکدیگر رفتند.