آرشیو دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۱۴۹۹
ادب و هنر
۱۵

گزارش تصویری

همزمان با یکصدمین سالگرد غرق شدن کشتی تایتانیک بیش از پنج هزار شی مربوطه به این کشتی در نیویورک به نمایش گذاشته شد و قرار است به فروش برسد. براساس قانونی که برای حراج این آثار است، همه پنج هزار شی را باید یک نفر یا یک مجموعه خریداری کند. این اشیا، شامل تکه های کشتی و آثاری است که از ته اقیانوس به دست آمده است. این تصویرها از برخی از این اشیا از جمله لیبل اسباب این کشتی و وسایل کارکنان است.

به دنبال نمایش عمومی موفقیت آمیز فیلم های سه بعدی هندی و خارجی در سینماهای کشور هند، صنعت سینمای این کشور آسیایی به فکر اکران عمومی نسخه های سه بعدی فیلم های قدیمی و کلاسیک خود افتاده است. «شعله»، اولین فیلم کلاسیک سینمای هند است که به صورت سه بعدی دوباره به روی پرده سینماهای این کشور می رود. این فیلم پرفروش قدیمی در 15 آگوست امسال (بیست و پنجم مرداد) در سی وهفتمین سال اکران این فیلم روی پرده می رود.

گالری طراحان آزاد میزبان نمایشگاهی از «محسن یزدی پور» به نام «نفس بکش» است. این عکس های پرسنلی با کنار هم قرار گرفتن چشم و دهان و گوش و ابروی آدم های متفاوت و تلفیق آنها، به وجود آمده اند؛ آدم های پیر و آدم های جوان. البته عکاس می گوید «نمی خواستم اینها شکل چشم یا شکل گلدان باشد». این نمایشگاه آدم هایی را به تصویر می کشد که ناگزیر از ندیدن و نشنیدن و نگفتن هستند. 25 عکس از نمای نزدیک و در مجموع 88عکس بر دیوار گالری قرار دارد؛ عکس هایی که کم کم حس های خود را از دست می دهند.