آرشیو یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۵۰۵۴
دین و اندیشه
۱۲

با هدف ارائه عرفان اسلامی

«راز فرشتگان» در نمایشگاه کتاب عرضه می شود

غفار مهردوست

حجت الاسلام والمسلمین مظاهری سیف از عرضه رمان خود با عنوان «راز فرشتگان» در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مظاهری سیف رئیس موسسه بهداشت معنوی و صاحب نظر در حوزه عرفان اسلامی با بیان خبر فوق افزود: رمان «راز فرشتگان» در 376 صفحه و با تیراژ سه هزار جلد از سوی انتشارات صهبای یقین در دست چاپ است که امیدواریم در نمایشگاه کتاب امسال عرضه شود. وی با اشاره به اهداف خود از نگارش این کتاب گفت: هدف اول ما ارائه معنویت اسلامی به صورت جذاب و عامه فهم بود که هر کس به راحتی مفاهیم آن را درک کند و البته افراد آگاه تر نیز استفاده بیشتری از آن ببرند.

نویسنده رمان «راز فرشتگان» ادامه داد: هدف دوم در این کتاب نقد عرفان های کاذب و معنویت های نوظهور بود که مخاطب بتواند اشکالات آنها را درک کند و نقاط ضعف را در این عرفان ها به دست بیاورد. در عین حال در این کتاب به اسم جریان ها اشاره ای نشده و مطالب از قول شخصیت های منفی داستان مطرح شده و شخصیت های مثبت به آن جواب می دهند.

مظاهری سیف همچنین با اشاره به اینکه 90 درصد فضای این رمان مبتنی بر آیات و روایات است، خاطرنشان کرد: قهرمان داستان در این رمان یک فرشته است که از اول آفرینش انسان در میدان بوده و عصیان و سرکشی شیطان را دیده و در طول زندگی خود برای حمایت از آدم با شیطان درگیر بوده است که در یک فضای موازی در آسمان و زمین داستان پیش می رود و اتفاقات هردو را پوشش می دهد. به صورتی که وقایع داستان هم در بعد زمینی و در میان انسان ها و هم در بعد آسمانی و در میان فرشتگان دنبال می شود و تاثیر فرشتگان و شیاطین در زندگی انسانی ردیابی می شود. وی افزود: به صراحت می توانم این رمان را نخستین رمان شیعی معرفی کنم. زیرا گذشته از تبیین باورها و نگرش هایی که در تفکر شیعی وجود دارد، تقریبا متن کامل خطبه غدیر و حدیث شریف کسا در این رمان تضمین شده است. وی اضافه کرد: نگارش رمانی به این سبک کار جدیدی است که تاکنون چنین زاویه ای به سمت مضامین معنوی و ارائه معنویت اسلامی به صورت جذاب و عامه فهم را نداشته ایم.