آرشیو دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۲۳۷۱
ورزش
۱۵
یادداشت

به پیش... تا تعلیق فوتبال امارات

امیر یزدجردی

یک «پیش بازی» از سوی اماراتی ها باعث شد دیدار دوستانه تیم ملی این کشور در مقابل فوتبال ایران لغو شود. دلیل پوچ و به واقع «عربی» اماراتی ها برای لغو این دیدار دوستانه شگفت انگیز است: سفر احمدی نژاد به جزیره ایرانی ابوموسی!

این ادعای نابخردانه گرچه باعث خشم و نفرت بیش از پیش ایرانیان از مسوولان بی تاریخ و بدون تمدن «بادیه نشینان» روزگار نه چندان دور شده است، اما به خودی خود خبر چندان بدی هم نمی تواند باشد و به گونه یی مصداق این بیت است:

خمیرمایه دکان شیشه گر سنگ است

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

به واقع ما بابت کدامین دوستی باید با اماراتی ها دیدار دوستانه داشته باشیم! دولتمردان و مسوولان امارات و دیگر «ریزنشینان» حاشیه خلیج فارس از روزی که دست شان به دهان شان رسیده، پیوسته با ایران و ملت نجیبش سر ناسازگاری داشته اند. یک روز نام دروغین برای خلیج فارس می تراشند. روز دیگر حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه را زیر سوال می برند و... باز دگر روز بابت عدم صعود ایران به مسابقات جام جهانی دست افشانی و پایکوبی می کنند و رقص شمشیر به راه می اندازند و پرچم سعودی ها را به اهتزاز درمی آورند و...

به واقع این قصه دردناکی است که مردم ما باید تاوان کسانی را بپردازند که درس و مشق شان را بلد نیستند، جغرافی نمی دانند و از حد و حدود و مرزبندی کشور خود و دیگر کشورها غافل اند و هر روز یک بازی تازه ابلهانه به راه می اندازند و خیال می کنند «عشوه های شتری» خریدار دارد!

از این پس بار ترجمه مقررات و قوانین فیفا برای امارات و همپالکی هایش هم بر عهده ایران و مسوولان ما است که به آنان تفهیم کنند مسائل سیاسی را در تصمیم گیری های ورزشی شان دخالت ندهند گرچه به نظر می رسد این امر جز با کشیدن گوش امارات میسر نشود! فدراسیون فوتبال باید مجدانه تا تعلیق فوتبال امارات پیش برود. امید چنین بادا.