آرشیو دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۲۳۷۱
جامعه
۱۳
خبر آخر

توضیح روزنامه«ملت ما» درباره یک خبر

مهر| روزنامه ملت ما درباره خبر منتشرشده در خبر گزاری مهر درباره حکم مجازات مدیر مسوول روزنامه ملت ما توضیحاتی به خبرگزاری مهر ارسال کرده است.

در این توضیح آمده است: «رای شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران به صورت غیابی و بدون حضور مدیر مسوول روزنامه یا وکیل وی صادر شده است و بنابراین بر خلاف آنچه در خبر خبرگزاری مهر آمده است، دفاعی در این دادگاه از جانب روزنامه ملت در قبال اتهام وارد شده از سوی مدعی العموم و نماینده شکایت کننده به عمل نیامده است.

لازم به ذکر است که اصل شکایت صورت گرفته از روزنامه ملت مربوط به گزارشی است که در شماره 306 روزنامه (سه شنبه 10 آبان 1390) توسط گروه سیاسی تهیه و منتشر شد که در آن به پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی پرداخته شده است و در بخشی از آن (با قید اتهام اثبات نشده و در حال بررسی در کمیسیون های مجلس) به نقل از یک سایت خبری و یک نماینده مجلس، وجود ابهاماتی ناظر به ارتباط این پرونده با چند نفر از جمله شاکی این پرونده مطرح شده بود.

به دنبال تکذیبیه صورت گرفته در ارتباط با این گزارش از سوی نماینده شاکی، روزنامه ملت سریعا در شماره فردای آن روز نسبت به انتشار تکذیبه اقدام کرد و در روزهای بعد از باب دلجویی و حسن نیت و جبران اشتباه صورت گرفته که از ناحیه منابع خبر به متن گزارش تسری یافته بود، پوشش خبری این نماینده مجلس در دستور کارگروه سیاسی روزنامه قرار گرفت و گفت وگویی هم با وی در ایام قبل از انتخابات انجام شد که در صفحه اول روزنامه منعکس شد.

حسب گفت وگوهای نمایندگان روزنامه با شاکی و اهتمام عملی و در حد وسع روزنامه در جهت جبران معنوی و وعده ایشان مبنی بر گذشت از شکایت، این انتظار پدید آمده بود که ایشان اعلام رضایت کنند و لذا بر همین اساس، مدیر مسوول روزنامه و وکیل روزنامه در دادگاه حضور نیافتند اما بر خلاف انتظار به دلیل عدم رضایت شاکی، دادگاه برگزار و به صورت غیابی رای خود را صادر کرد. در حال حاضر این رای مورد واخواهی وکیل روزنامه قرار گرفته است و با تجدید دادگاه پرونده مجددا بررسی خواهد شد.»