آرشیو شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۳۷۵
حادثه
۱۲
پلیس

مرزها به شیوه الکترواپتیک کنترل می شود

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نرخ های جرائم در استان سیستان و بلوچستان با میانگین های کشوری تفاوت محسوسی ندارد. به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش شهرهای مرزی در جمع خبرنگاران گفت: مراقبت الکترونیکی از حلقه های اساسی بحث انسداد مرزهاست و انسداد مرز جز احداث پاسگاه ها، راه ها، کانال، دیوار و موانع را هم شامل می شود و مکمل آنها امکانات راداری و الکترونیکی و اپتیکی است.

وی با بیان اینکه این اقدامات در حال تکمیل است و زیرساخت های آن ایجادشده، گفت: در حدود 400 کیلومتر از مرزهای سیستان و بلوچستان زیر پوشش اقدامات الکترواپتیکی است و این اقدامات در حال گسترش است.

فرمانده نیروی انتظامی از احداث و راه اندازی مرکز فرماندهی و کنترل و مراقبت مرزی در مرزبانی مرکز تا یک سال آینده خبر داد و گفت: با این اقدام شبکه یی، مرزها از مرکز استان ها قابل کنترل و مونیتور هستند.

احمدی مقدم همچنین درباره اعتبارات انسداد مرزها گفت: 103 میلیارد تومان برای این کار در اعتبارات مجلس و 100 میلیارد تومان از بنیه دفاعی در ستاد کل نیروهای مسلح برای تجهیز مرزبانی اختصاص داده شده و این اعتبارات غیر از اعتباری است که نیروی انتظامی از محل اعتبارات داخلی خودش به مرز تخصیص می دهد.

فرمانده نیروی انتظامی خرید شناورها برای تقویت یگان های ساحلی را یک جهش بزرگ در کنترل قاچاق دانست و افزود: تسهیل مبادلات قانونی از سوی دولت، اصلاح ساختار اقتصادی و نظارت بر توزیع از جمله عوامل کاهش قاچاق نسبت به گذشته است.

قاچاق کالا، انسان، مواد مخدر و سوخت، عوامل سرویس های خارجی و گروه های مسلح مهم ترین چالش های استان سیستان و بلوچستان هستند.