آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۵
فرهنگ و هنر
۳۲

تاکید دری بر عدم حضور نشر چشمه در نمایشگاه کتاب

در حالی که روز یکشنبه روابط عمومی انتشارات چشمه اعلام کرد تاکنون هیچ پرونده ای علیه نشرچشمه در هیچ یک از محاکم قضایی کشور تشکیل نشده و هیچ حکمی هم صادرنشده است بهمن دری از حضور نشر ثالث و پیدایش و حاضر نبودن نشر چشمه در بیست وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، در نشست خبری بیست وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران که صبح دیروز برگزار شد، بهمن دری رییس نمایشگاه کتاب تهران درباره وضعیت حضور ناشران تعلیقی در نمایشگاه گفت: نشرهای تعلیقی بیشتر از سه ناشری هستند که اسم آنها مطرح شده است و آنهایی که سروصدا نداشتند، در نمایشگاه حضور پیدا می کنند. الان هم نشر ثالث و پیدایش امکان حضور دارند و نشر چشمه خیر.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد در پاسخ به این سوال که آیا علت ممانعت از حضور نشر چشمه در نمایشگاه کتاب، مساله قضایی است، گفت: یکی از موانع حضور ناشران، مرجع قضایی است. ما خودمان هیات رسیدگی به تخلفات ناشران را داریم که به این موضوع رسیدگی و رای صادر می کند و برای ناشران این فرصت وجود دارد که 20 روز بعد از رای، با ارائه مستندات، دوباره به موضوع رسیدگی شود. درباره نشر چشمه ما همه امکانات را فراهم کردیم که این ناشر هم بتواند در نمایشگاه شرکت کند؛ اما حکم رسیدگی به امور ناشران یکی نیست و چندین بار به این ناشر تذکر داده شده و این ناشر امکان حضور در نمایشگاه را پیدا نمی کند. در ادامه، دری در پاسخ به این سوال که مسوولان این نشر امیدوارند موضوع حضور این نشر در نمایشگاه با ریش سفیدی و تعامل حل شود، گفت: ریش سفیدی ها انجام شده و چون تخلفات این نشر زیاد است، امکان حضور این نشر در نمایشگاه بیست وپنجم وجود ندارد و دیروز نقشه اصلی ناشران داخلی به تایید رییس نمایشگاه رسیده و هیچ گونه تغییری به درخواست هیچ کس انجام نمی شود. تنها این امکان وجود دارد که چند ناشر در یک غرفه حضور داشته باشند؛ اما ما در این دوره حضور نشر چشمه را شاهد نیستیم.