آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۶۲۵
خودرو
۱۶

جهان خودرو

الانترا سبزترین خودروی دنیا

خودروی هیوندایی الانترا به عنوان یکی از ده خودروی سبز برتر دنیا انتخاب شد. طبق گزارش های موجود این خودرو از نظر ویژگی های تکنیکی دارای ساختار منحصر به فردی است. الانترا 2012 که با قیمت بیش از 39 هزار دلار آمریکا به مصرف کنندگان عرضه شده است یکی از سه خودروی آسیایی موجود در این فهرست ده تایی است. سخنگوی هیوندایی در مورد این موفقیت می گوید: هیوندایی برای ساخت خودروی الانترا سرمایه گذاری زیادی کرد و به نظر می رسد نتیجه این سرمایه گذاری ها نمایان شده است. الانترا از ابتدای سال 2012 میلادی در دسترس مصرف کنندگان قرار داشته است.

ساخت کارخانه جدید فورد در چین

شرکت خودروسازی فورد موتورز آمریکا که در نمایشگاه خودروی پکن سه مدل تازه خودرو برای بازار چین عرضه خواهد کرد در نظر دارد کارخانه ای در این کشور احداث نماید. طبق گزارش های موجود این کارخانه با سرمایه ای معادل 760 میلیون دلار در شرق چین احداث می شود و خط تولید خودروهای پرطرفدار در این کشور به آن کارخانه منتقل می شود. این دومین کارخانه فورد در چین است و انتظار می رود راه اندازی آن زمینه ساز افزایش سهم این برند در خاک چین شود. هم اکنون فورد تنها یک درصد از بازار چین را در تصاحب خود دارد و با راه اندازی این کارخانه در سال 2014 میلادی سهم آنها به بیش از 3 درصد می رسد.

صادرات قطعات آمریکایی به روسیه

رشد بازار خودروی روسیه سبب شده است تا شرکت های خودروسازی کشور آمریکا به فکر افزایش سطح مبادلات خود با این کشور بیفتند. رییس اتحادیه قطعه سازان آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد این اتحادیه در صدد افزایش حجم مبادلات خود با بازار روسیه است. رشد صادرات قطعات آمریکایی به شرکت های خودروسازی روسیه می تواند زمینه ای خوب برای افزایش درآمد و سودآوری این صنعت در آمریکا باشد. انگیزه شرکت های آمریکایی برای افزایش صادرات به روسیه زمانی بیشتر شد که نیسان- رنو بیش از 25 درصد از سهام افتوفاز را خرید و دولت روسیه با اقدامی تازه زمینه را برای ورود شرکت های خودروسازی خارجی به خاک این کشور فراهم کرد.