آرشیو سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۶۲
حوادث
۲۴

حمله خاموش دزدان از پشت بام بانک

گروه شوک: دزدان بانک این بار از پشت بام حمله خاموش را طراحی کرده بودند. وقتی کارمندان بانک صبح به سر کارشان رفتند صحنه ای باور نکردنی دیدند.

صبح روز 26 فروردین ماه سال جاری هنگامی که کارمندان و رئیس یکی از بانک های دولتی در خیابان جمهوری وارد بانک شدند صحنه عجیبی را پیش روی خود دیدند. عجیب بود، پول های داخل دستگاه خودپرداز به سرقت رفته بود و این در حالی بود که همه قفل ها سالم بودند و هیچ آثاری از ورود به بانک نبود.

رئیس بانک که تصور نمی کرد پول ها به سرقت رفته باشد پلیس را در جریان دزدی قرار داد و دقایقی بعد تیمی از تجسس کلانتری برای رسیدگی به بانک رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

در بررسی های نخستین مشخص شد که دزدان با رساندن خود به پشت بام بانک و شکستن قفل در ورودی پشت بام به داخل بانک رفته اند و با قطع کردن سیستم حفاظت و دوربین های داخلی، تنها توانسته اند 15 میلیون ریال از دستگاه خودپرداز سرقت کنند.

تجسس های دیگر نشان می داد دزدان پیش از شروع دزدی ابتدا دوربین مداربسته بانک را از بیرون قطع کرده اند سپس با خیالی راحت از پشت بام وارد شده اند و نقشه خود را عملی کرده اند.

رئیس بانک در ادامه تحقیقات پلیس به آنان گفت: هنگامی که وارد بانک شدیم و با صحنه دزدی روبه رو شدیم، با بررسی های ابتدایی دریافتیم دزدان پس از این که سیستم حفاظت و امنیتی را از کار انداخته اند همه صندوق ها را گشته اند و پس از این که مطمئن شده اند پولی در بانک نیست، دستگاه خودپرداز را تخریب کرده و 15 میلیون ریالی که داخل آن بوده است را دزدیده اند.

با کشف چندین آثار به دست آمده از صحنه سرقت، به دستور بازپرس پرونده، تیمی از آگاهی تهران ماموریت یافتند تا با تجسس های میدانی سرنخی از دزدان بیابند.

بنابر گزارش خبرنگار شوک روزنامه خرداد ماه سال گذشته نیز چنین رخدادی در یک بانک دیگر در ابتدای خیابان شریعتی تهران اتفاق افتاده بود که دزدان با استفاده از همین شگرد وارد بانک شده بودند و با دستگاه هوابرش قصد تخریب گاوصندوق اصلی بانک را داشته اند که در چند قدمی باز شدن گاوصندوق، گاز هوابرش آنان تمام شده بود و دزدان موفق به سرقت نشده بودند که تحقیقات پلیس از سال گذشته برای شناسایی دزدان همچنان در بن بست قرار گرفته است.