آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۶۵
بین الملل
۲۶

اخبار کوتاه

دهمین همایش فلسطینیان اروپا در دانمارک برگزار شد

دهمین همایش سالانه فلسطینی های ساکن اروپا در کپنهاگ پایتخت دانمارک با موضوع همبستگی با ملت فلسطین، بازگشت به میهن و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وزیر خارجه کویت در بغداد

صباح خالد الحمد الصباح معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت، به بغداد رفت تا در نشست های کمیته مشترک عراقی – کویتی شرکت کند. در این نشست، توافقنامه های مشترک در زمینه های بازرگانی، حقوقی و اقتصادی امضا می شود و راه های توسعه روابط دوجانبه در زمینه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد تا نوعی همگرایی در دیدگاه های دو کشور درباره تحولات منطقه ایجاد شود.

تعلیق عضویت یک نماینده در حزب حاکم استرالیا

نخست وزیر استرالیا با تعلیق عضویت یک قانونگذار متهم به سوء استفاده مالی از حزب حاکم کارگر تلاش کرد تا از سریال رسوایی ها در دولت فاصله بگیرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که تنها یک هفته از برکناری رئیس پارلمان استرالیا به خاطر رسوایی اخلاقی می گذرد، جولیا گیلارد نخست وزیر استرالیا، «کریگ تامسون» یک قانونگذار عضو حزب حاکم کارگر را به خاطر رسوایی مالی از این حزب کنار گذاشت.

انفجار و تیراندازی در دانشگاهی در نیجریه

دانشگاهی در شهر «کانو» واقع در شمال نیجریه مورد اصابت گلوله و انفجار قرار گرفت و احتمال می رود که هدف این حمله دانشجویان مسیحی بوده باشند.