آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۶۵
صفحه اول
۱

یک مقام مسئول در دولت اعلام کرد: کارمندان نگران نباشند حقوقشان 15 درصد افزایش می یابد

با تصویب اعتبار در مجلس، دولت ضریب افزایش حقوق کارمندان را 15 درصد اعمال خواهد کرد میزان افزایش حقوق بستگی به تصویب آن دارد که باید اعتبار آن در مجلس به تصویب برسد معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اعلام این که با تصویب اعتبار در مجلس، دولت ضریب افزایش حقوق کارمندان را بر اساس آن اعمال خواهد کرد، گفت: میزان افزایش حقوق تا 15 درصد در لایحه بودجه 91 دیده شده است.

رحیم ممبینی در مورد افزایش حقوق کارمندان در سال 91 اظهار داشت: لایحه بودجه امسال هنوز در مجلس به تصویب نرسیده است، پس از تبدیل لایحه به قانون، دولت هم بر اساس آن افزایش حقوق کارمندان را اعمال خواهد کرد.

وی با بیان این که پیش بینی دولت در لایحه بودجه سال 91 افزایش حقوق کارمندان تا 15 درصد بوده است، افزود: این میزان افزایش بستگی به تصویب آن در مجلس دارد، یعنی مجلس باید اعتبار آن را به تصویب برساند.

ممبینی با اشاره به این که هنوز کمیسیون تلفیق مجلس در مورد افزایش 15 درصدی حقوق به جمع بندی نرسیده است، درباره پرداخت معوقات کارمندان هم اظهارداشت: پرداخت معوقات هم براساس ضریب است، یعنی هر عددی که به تصویب برسد، ضریب افزایش از ابتدای فروردین ماه سال جاری اعمال می شود.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام کرد: مجلس ضریب را تصویب نمی کند، بلکه اعتبار را به تصویب می رساند.

به عبارت دیگر، براساس اعتبار مصوب در مجلس، دولت ضریب را اعمال می کند. اعمال ضریب طبق قانون برنامه پنجم در چارچوب اعتبارات مصوب خواهد بود.