آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۶۵
صفحه اول
۱

اخبار ایران و جهان

تکذیب دیدار سیدحسن خمینی با رئیس جمهوری

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری گفت که سیدحسن خمینی با محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری هیچ دیداری نداشته است. برخی رسانه ها طی روزهای گذشته خبری مبنی بر دیدار انتخاباتی سیدحسن خمینی با محمود احمدی نژاد درباره انتخابات ریاست جمهوری منتشر کردند. محمد شیخان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: دکتر احمدی نژاد و سیدحسن خمینی به طور همزمان در مراسم ایام فاطمیه در حسینیه امام خمینی(ره) و همچنین در ایام دهه فجر در مراسم تجدید پیمان با امام راحل حضور داشتند.

حمله سایبری به وزارت علوم ناکام ماند

روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پی انتشار اخباری درخصوص حمله سایبری به بخش رایانه ای این وزارتخانه و اثر آن، اعلام کرد که علیرغم تلاش فراوان هکرها، با توجه به پیش بینی و تمهید مقدمات و آمادگی کامل، هیچ گونه اثری در داده های سیستم موجود نگذاشته است. برخی رسانه ها دیروز از حمله سایبری به وزارت علوم خبر داده بودند.

احتمال دخالت یونیفل در قاچاق اسلحه به سوریه

به دنبال کشف محموله قاچاق اسلحه از لیبی به مقصد لبنان برای رساندن به مخالفان سوریه و درز اخباری مبنی بر احتمال دست داشتن نیروهای یونیفل در این ماجرا، کارشناسان امور استراتژیک لبنان بر لزوم بازجویی از این نیروها تاکید کردند. به گزارش العالم، کارشناسان امور استراتژیک لبنان درباره تاثیر سوء قاچاق اسلحه به سوریه از طریق لبنان، بر امنیت و ثبات این دو کشور هشدار دادند و بر لزوم بازجویی از نیروهای یونیفل، تاکید کردند. روزنامه الاخبار چاپ لبنان در این باره نوشت: یک مسئول لبنانی ماه گذشته در مصر با چند مسئول گروه های مسلح لیبی و چند عضو مخالفان مسلح سوری دیدار کرد که حاضرین در این دیدار درباره تسلیح گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه توافق کردند. روزنامه الاخبار می افزاید: این مسئول لبنانی در این دیدار گفت که هماهنگی های لازم با یونیفل برای چشم پوشی از کشتی حاوی محموله تسلیحاتی که از آب های لبنان عبور خواهد کرد، انجام شده است.