آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۶۵
فرهنگ و هنر
۹
قاب

دانشجوی تجربه

غریبانه نه تنها برایش غریب نبود؛ بلکه پنجره ای آشنا به روی سینما بود. او اگرچه در نقش دکتر بهرخ ثابت سکاندار کشتی سفر غریبانه در درام فیلم نبود، اما حی و حاضر به این نوستالژی ناملموس می نگریست.

دکتر ثابت و بزرگ با هم ازدواج کرده بودند. دکتر ثابت قصدش از این ازدواج، صرفا گرفتن ویزا بود، اما بزرگ فوت کرد و ثابت تازه فهمید که عاشق شوهرش شده است. این درام، درام عجیبی بود. با این حال آغاز دوران بازیگری میترا حجار و آشنایی با جهان سینما بود.

نقش او (پروین) اگرچه در گوشه ای کوچک از چشم کنجکاو دوربین پنهان نماند اما بازیگر 21 ساله را برای تداوم راهی دور و دراز آماده کرد؛ راهی که باید بازیگر جوان را از هرگونه دغدغه ادامه تحصیل در رشته های بازیگری بازمی داشت. او که ریاضی خوانده بود، به یکباره در 21- 20 سالگی به دانشکده تجربی بازی در فیلم راه یافته بود. بنابراین کارش را ادامه داد.

یک سال بعد بازیگر نقش اول شد؛ رودرروی سوپراستار آن دوران یعنی محمدرضا فروتن!

مهمتر از این ها او با مسعود کیمیایی کار کرد؛ همکاری که بعدها باعث شد که باز از این بازیگر در فیلم اعتراض استفاده کند. اما همان سال او در فیلم مشهوری بازی کرد که باعث شد نام میترا حجار به عنوان بهترین بازیگر زن آن سال در خاطره ها ثبت شود؛ «متولد ماه مهر».

این بازیگر جوان بعدها همچنان روال موفقی را طی کرد؛ شب های تهران، سگ کشی، قارچ سمی، رخساره، فراری، صورتی، آناهیتا و خاک و آتش! او این روزها با فیلم نارنجی پوش بر پرده سینما است. وی همچنین با فیلم «من همسرش هستم» در تابستان امسال باز به روی پرده سینماها می آید.