آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۶۵
دین و اندیشه
۱۲

اخبار قرآنی

آیت الله نوری همدانی: خودسازی مقدمه ساختن اجتماع است

آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از فرماندهان بسیج دانشگاه های مختلف تهران و بسیج کارمندی نیروی هوایی سپاه و خواهران بسیج قم از خودسازی به عنوان مقدمه ای برای ساختن اجتماع یاد کرد و افزود: برای ایجاد فضای اسلامی در جامعه باید در راستای تعالیم اسلامی گام برداشت و هماهنگی مناسبی بین اجزای جامعه برقرار کرد.

این مرجع تقلید از انسان به عنوان موجودی اجتماعی یاد کرد و اظهار داشت: دین اسلام دینی است که بر زندگی اجتماعی تاکید و گوشه نشینی، رهبانیت و انزوا را رد می کند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد: نبی مکرم اسلام برای بنیانگذاری دینی اجتماعی بر اساس عدالت و فطرت انسان ها برانگیخته شد و در این راه زحمات فراوانی کشید.

وی با تقسیم بندی وظایف انسان ها به فردی و اجتماعی ابراز داشت: برای ساختن اجتماع ابتدا باید از خود شروع کرد.

«پژوهشی در تاریخ قرآن کریم» کتاب برگزیده روسیه شد

کتاب «پژوهشی در تاریخ قرآن کریم» نوشته سید محمدباقر حجتی، جزو چهار کتاب برتر سال 2011 در بخش «ادبیات معنوی و تاریخی- دینی» روسیه معرفی شد.

بنیاد مطالعات اسلامی کتاب «پژوهشی در تاریخ قرآن کریم» را با همکاری اداره مفتیات روسیه منتشر کرده است. این اثر که در برگیرنده مباحثی در علوم قرآنی است، از بدو انتشار در مراکز آموزش اسلامی مورد استقبال قرار گرفت. ایجاد 10 سرای قرآن در دانشگاه ها مدیر کل فرهنگی وزارت علوم از ایجاد 10 سرای قرآن در دانشگاه ها خبر داد.

دکتر دارا در مراسم افتتاحیه بیست وهفتمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان منطقه یک، هدف از تاسیس سرای قرآن را ایجاد فضای قرآنی در دانشگاه ها با هدف آموزش صالح دانشگاهیان در خصوص مسائل قرآنی معرفی کرد و گفت: روخوانی، تفسیر، تدبر، تجوید، قرائت و حفظ قرآن باید در سرای قرآن در دانشگاه ها متمرکز شود.