آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۶۵
توسعه
۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: تدوین بسته ویژه حمایت از تعاونی ها در سال 91

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام برخی پیش بینی های ویژه برای حمایت از تعاونی ها در سال جاری، از اولویت بندی پرداخت تسهیلات به این بخش برای تنظیم منابع و مصارف خبر داد.

عبدالرضا شیخ الاسلامی از جدیدترین برنامه ریزی ها برای حمایت از توسعه بخش تعاون در کشور خبر داد و گفت: واقعیت این است که دولت از توسعه بخش تعاون حمایت می کند و بانک توسعه تعاون که برای تقویت این بخش از اقتصاد ایجاد شد تنها بانک دولتی است که مشمول اصل 44 قانون اساسی نشده است.

شیخ الاسلامی با اشاره به فعالیت بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت از سرمایه گذاری بخش تعاون از طرح های تعاونی ها در کشور خاطرنشان کرد: صندوق ضمانت، از ابزارهای مهمی است که در راستای گسترش تعاونی ها در کنار برخی دیگر از ابزارها مانند تعاونی های اعتبار به کار گرفته شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای ایجاد تناسب بین منابع و مصارف بخش تعاون اولویت بندی صورت می گیرد و این کار برای پاسخگویی به نیازهای مالی تعاونی ها باید صورت پذیرد.به گفته شیخ الاسلامی علاوه بر فعالیت بانک توسعه تعاون در تسهیلات دهی به تعاونی ها، سیستم بانکی نیز باید در این بخش و برای تقویت پروژه های تعاونی و خصوصی اقدام کند.