آرشیو دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۶۵
بورس
۸

خبر

خصوصی سازی واقعی صنعت پتروشیمی با واگذاری هلدینگ خلیج فارس

عضو هیات مدیره بورس انرژی گفت: با واگذاری هلدینگ خلیج فارس دیگر هیچ واحد پتروشیمی در مالکیت دولت باقی نخواهد ماند و اصل 44 به صورت کامل در این صنعت اجرا خواهد شد.

در این دیدار مرتضی عزیزی

رئیس هیات مدیره انجمن گزارشی از اهمیت و جایگاه صنعت پتروشیمی کشور در اقتصاد ملی و ظرفیت ها و پتانسیل های این صنعت ارائه کرد و افزود: در سال های اخیر سهم صنایع پتروشیمی، 40درصد صادرات

غیر نفتی کشور بوده است.

عضو هیات مدیره بورس انرژی

با اشاره به اهتمام دولت در ایجاد اشتغال مولد در کشور گفت: این صنعت توانایی ایجاد بیش از

2 میلیون شغل را به طور مستقیم و غیر مستقیم دارد.عضو هیات مدیره بورس انرژی با اشاره به جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد پتروشیمی تاکیدکرد: با واگذاری هلدینگ خلیج فارس عملا هیچ واحد پتروشیمی در مالکیت دولت باقی نخواهد ماند و اصل 44 به صورت کامل در این صنعت اجرا خواهد شد.

همچنین در ادامه محمد حسن پیوندی دبیرکل انجمن صنفی پتروشیمی به بیان پتانسیل های این حوزه پتروشیمی پرداخت و اعلام کرد: بدون شک هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران در صنعت پتروشیمی از مزیت های اقتصادی متعدد برخوردار نیست. وی برخورداری همزمان از منابع غنی گاز، نفت و انواع میعانات نفتی در دریا، سواحل طولانی دریایی و آب های آزاد و دسترسی به بازارهای بزرگ منطقه ای نظیر هند، چین و پاکستان را از مزیت هایی برشمرد که هیچ کشوری در دنیا به طور همزمان از همه آنها بهره مند نیست.