آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۶۶
بین الملل
۲۷

تیتر یک

واشنگتن پست (امریکا)
شکست اوباما در برابر «شورشی پنهان»

6 ماه بعد از صدور دستور باراک اوباما به نیروهای ویژه ارتش امریکا در زمینه دیگری و بازداشت جوزف کنی رهبر شورشی های کشور «آفریقای مرکزی» مقام های نظامی امریکا اعتراف کردند کوچک ترین توفیقی در یافتن این چهره ناآرام نداشته اند و گمان شان این است که وی همچنان در جنگل های انبوه کشورش پنهان و در خفا زندگی و از همان جا عملیات تروریستی لشکر تحت امر خود را هدایت می کند.

نیشن (تایلند)
معلمانی که دیر می آموزند

وزارت فرهنگ تایلند دیروز اعلام کرد به روزسازی معلمان در این کشور به سبب قرار داشتن بسیاری از آنها در طیف سنی 40 تا 50 سال برای این وزارتخانه بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود. با این که امکانات کامپیوتری وسیعی در اختیار این معلمان گذاشته شده اما تسلط یافتن آنها بر این امکانات و رایانه های مدرن از منظر کارشناسان ارتباطات به زمان بیشتری نیازمند است.

گاردین (انگلیس)
بن لادن، فعال تا آخرین روزها

کشفیات جدیدی که از طریق دستیابی به مدارکی در خانه اسامه بن لادن سرکرده گروه القاعده صورت گرفته، نشان می دهد وی حتی در واپسین روزهای قبل از مرگش در حال طراحی حملاتی با شراکت نیروهای طالبان به برخی پایگاه های ناتو بوده است. این پایگاه ها عمدتا در افغانستان و عراق قرار داشته اند.

وال استریت ژورنال (ویژه اروپا)
پیشنهادات نودا در واشنگتن

یوشی هیکو نودا نخست وزیر ژاپن در سفر جاری اش به امریکا طرح های تازه دولت کشورش را درخصوص افزایش سهم ژاپنی ها در برقراری امنیت منطقه شرق آسیا به مقام های امریکایی در واشنگتن ارائه کرده است.

این در حالی است که طبق قانون اساسی ژاپن، این کشور 60 سال است که حق

به کارگیری نیروی نظامی اش در خارج از مرزهای خود را ندارد.

استرالیان (استرالیا)
تلاش نخست وزیر برای نجات

جولیا گیلارد نخست وزیر استرالیا برای این که هفته آینده بخت بیشتری برای تصویب بودجه مورد نظرش در پارلمان این کشور داشته باشد دیروز از دو دستیار خطاکار خود خواست راسا از سمت هایشان کناره بگیرند. آنها کریگ تامسون یکی از سران حزب کارگر که به برداشت های غیرقانونی از حساب های مالی این حزب متهم شده و پیتر اسلیپر سخنگوی پارلمان که متهم به سوءاستفاده از قدرتش شده، هستند.