آرشیو چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۶۷
اقتصادی
۴

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی در گفت وگو با اعلام کرد: ساماندهی زایمان طبیعی در بیمارستان های آموزشی

گروه اجتماعی مشاور وزیر بهداشت و درمان در امور مامایی با اعلام اجرای برنامه ساماندهی امر زایمان طبیعی در بیمارستان های آموزشی، گفت: این اساس حضور ماماهای عضو هیات علمی مقیم در بیمارستان های آموزشی اجباری می شود.

فاطمه زعفرانی در گفت وگو با خبرنگار همزمان با 15 اردیبهشت، روز ماما با اعلام این خبر گفت: از آنجا که در بیمارستان های آموزشی، همه می خواهند آموزش ببینند، لذا مقرر شده است متولی زایمان طبیعی مشخص شود، بر این اساس ماماهای عضو هیات علمی در بیمارستان های آموزشی مقیم خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای طرح مامای همراه برای زنان باردار، اظهار کرد: از آنجا که زنان باردار بویژه در بار اول نیازمند حمایت و آموزش های روانی هستند، لذا ماماهای کاردان یا کارشناس به عنوان مامای همراه در مراکز مشاوره خدمات مامایی حاضر بوده و مادران باردار را از ماه های ابتدایی بارداری تا پس از زایمان همراهی خواهند کرد و حتی آموزش های شیردهی به مادران هم ارائه می کنند.

زعفرانی با اعلام افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و PHD، گفت: همچنین مقرر شده است 3 تا 4 گرایش مفید برای دانشجویان مامایی در مقطع فوق لیسانس راه اندازی شود و به دنبال تصویب رشته های PHD ویژه مامایی هم هستیم. وی با اعلام اینکه رشته مشاوره در مامایی تصویب و ابلاغ شده است، تصریح کرد: هم اکنون چند دانشگاه درخواست راه اندازی رشته کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی را به منظور مشاوره بلوغ، مشاوره قبل از بارداری، تصمیم برای بارداری، روابط همسران، نوع زایمان، مراقبت های بارداری و... را داده اند. مشاور وزیر بهداشت و درمان در امور مامایی همچنین با اعلام رونمایی از سند سیاست ارتقای خدمات مامایی در مراسم روز ماما، گفت: در این سند جایگاه ماماها در نظام بهداشت و درمان کشور، تدوین و راهبردها در همه سطوح مشخص شده است.