آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۳۸۵
بازار سرمایه
۵

خبر

دستورالعمل بازار ارز صادراتی نهایی شد

ایرنا|رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از نهایی شدن دستورالعمل بازار ارز صادراتی توسط این سازمان خبر داد و گفت: بورس زیر ساخت های لازم را برای ایجاد این بازار فراهم کرده است.

علی صالح آبادی افزود: راه اندازی این بازار منوط به برنامه های بانک مرکزی است و هر زمان که این بانک خواستار شروع به کار آن باشد، بورس از آمادگی های لازم برای ایجاد آن برخوردار است. یادآور می شود سیدشمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی از راه اندازی سامانه یی خبر داده بود که بر اساس آن صادرکنندگان ارز خود را با نرخ توافقی در اختیار واردکنندگان قرار دهند. سخنگوی اقتصادی دولت گفته است این بازار با هدف رفع نیازهای واقعی متقاضیان ارز راه اندازی می شود.

برگزاری دوره آزمون های بازار سرمایه: شهریورماه

رییس اداره امور گواهینامه های حرفه یی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نوزدهمین دوره آزمون های بازار سرمایه شهریورماه امسال برگزار می شود. محمد عطایی دیروز در گفت وگو با استودیو بورس افزود: پیشنهاد برگزاری دوره آتی آزمون ها در شهریورماه امسال به کمیته اجرایی ارسال شده است که در صورت تایید این کمیته، نوزدهمین دوره آزمون های بازار سرمایه در ششمین ماه سال 91 برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه نتایج هجدهمین دوره آزمون های بازار سرمایه امروز (دیروز) اعلام شد، اظهار داشت: شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به تارنمای این اداره به نشانی http: //reg. seo. ir و وارد کردن نام کاربری و رمز اینترنتی، کارنامه خود را دریافت کنند. عطایی از رشد 8 درصدی تعداد قبول شدگان آزمون هجدهم نسبت به دور قبل خبر داد و گفت: در مجموع 26 درصد شرکت کنندگان، با موفقیت آزمون ها را پشت سر گذاشتند.