آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۳۸۵
سیاست
۳

خبر

تاکید آیت الله هاشمی بر اصلاح روابط با سایر کشورها

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای خانه کارگر و نمایندگان تشکل های کارگری، مهم ترین داروی آلام امروز کشورمان را تولید خواند و با اشاره به دو محور اساسی «کار و سرمایه ایرانی» تاکید کرد: آنچه پس از جنگ اتفاق افتاد، محور قرار گرفتن تولید با آماده سازی زیربناها و جلب سرمایه های داخلی و خارجی به همراه گسترش روابط با سایر کشورها بود.

به گزارش ایلنا آیت الله هاشمی رفسنجانی پیاده سازی محورهای سه گانه شعار امسال را سخت ندانست و با اشاره به وجود تجربه های مفید سه دهه گذشته و داشتن مدیران، متخصصان و نیروی انسانی مستعد گفت: اصلاح روابط با سایر کشورها باعث جلب سرمایه های سرمایه گذاران خارجی و نیز ایرانیان خارج از کشور خواهد شد و این خود تولید داخلی را بیش از پیش رونق خواهد بخشید.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دستگاه اجرایی را خط مقدم تحقق و عملی ساختن شعار امسال خواند و با تاکید بر لزوم همکاری همه قوا در شروع هر چه سریع تر مقدمات اصلاح اقتصاد و رونق تولید گفت: دادن مقرری به افراد و خانواده ها راهگشای معضلات اقتصاد و تولید کشور نیست و حتی خود بعد از مدتی به معضل بزرگ اقتصاد که گسترش بیکاری و بی عاری خواهد بود، مبدل خواهد شد.

در دیدار رحیمی با نخست وزیر لبنان
راهکارهای توسعه مناسبات ایران و لبنان بررسی شد

بیروت: مذاکرات هیات های عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان به ریاست «محمدرضا رحیمی» و «نجیب میقاتی» روزگذشته در کاخ نخست وزیری لبنان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مذاکرات که پس از ملاقات خصوصی محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری اسلامی و نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان انجام شد، درباره راهکارهای توسعه مناسبات دو کشور به ویژه در مسائل اقتصادی تبادل نظر شد. این مذاکرات پس از استقبال رسمی نخست وزیر لبنان از معاون اول رییس جمهوری در کاخ نخست وزیری برگزار شد. نجیب میقاتی در ابتدای این مذاکرات ورود هیات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران به لبنان را به طور ویژه خیرمقدم گفت.