آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۳۸۵
صفحه آخر
۱۶
سلامت

غذاهایی که قلب از آنها متنفر است

تغذیه یکی از مهم ترین عوامل ابتلابه انواع بیماری ها از جمله حمله قلبی است. این هفت غذا در لیست سیاه حملات قلبی قرار دارند:

پیش غذاهای رستورانی: اگر پیش غذا فقط سوپ یا سالاد باشد حمله قلبی در کار نخواهد بود، اما اگر پنیر چرب، سیب زمینی سرخ شده یا چیپس را به عنوان پیش غذا مصرف می کنید، باید بدانید که یک ظرف کوچک چیپس و پنیر حدود هزار و 200 کالری انرژی، 81 گرم چربی و هزار و 500 میلی گرم نمک دارد.

استیک کبابی: هزار و 300 کالری انرژی، 220 میلی گرم نمک و 80 گرم چربی که دو سوم انرژی آن را تشکیل می دهد، ارمغان این غذای لذیذ برای قلب شماست.

غذاهای چینی: البته غذاهای چینی در واقع بد نیستند اما خوردن غذاهای سرخ کردنی و چربی که به عنوان غذای چینی به فروش می رسد، آسان ترین راه برای حمله قلبی است.

مرغ سوخاری: هر ران سوخاری 320 کالری انرژی و 25 گرم چربی دارد. اگر این واقعیت را که شما میل دارید چهار یا پنج عدد از این ران ها را میل کنید با موضوع سرخ شدن آنها در روغن مانده در نظر بگیریم، می بینیم که چند قدم به حمله قلبی نزدیک تر می شویم.

غذاهای آماده یخ زده: درست کردن این غذاها در خانه با خوردن آنها در رستوران فرقی نداشته و به همان میزان ناسالم است.

برگرها: یک ساندویچ برگرشامل هزار و 400 کالری انرژی، صد گرم چربی، 3 هزار میلی گرم نمک و 210 میلی گرم کلسترول است. خودتان قضاوت کنید!

جعبه غذای کودکان: اگرچه مقدار کم این غذاها میزان خطر را کاهش می دهد اما در واقع شامل همان غذاهای ناسالم مثل برگرها هستند.