آرشیو پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۷
حوادث
۱۹

55 تخته فرش از متهم کشف و توقیف شده است

دستگیری سارق فرش های نفیس در کرج

مردی که با سرقت 55 تخته فرش و قالیچه نفیس از یک قالیشویی در ورامین، قصد فروش آنها را در کرج داشت، از سوی پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شد.

به گزارش جام جم، چند روز پیش کارآگاهان اداره پلیس آگاهی استان البرز از طریق گزارش مردمی اطلاع یافتند فردی قصد دارد تعدادی فرش و قالیچه نفیس دستباف را در کرج بفروشد.

ماموران برای بررسی موضوع به نشانی فروشنده فرش ها که در یکی از محله های جنوبی شهر بود، اعزام شدند و آنجا را زیرنظر گرفتند تا این که مردی را هنگام انتقال چند تخته فرش و قالیچه به خانه موردنظر، مشاهده کردند.

ماموران با هماهنگی قضایی، متهم را دستگیر و 5 تخته فرش و قالیچه نفیس دستباف سرقتی را نیز کشف و ضبط کردند. متهم با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد اموال مکشوفه را همراه اموال دیگری از یک مغازه قالیشویی سرقت کرده است.

متهم به سرقت در اظهاراتش گفت:چند روز پیش یک مغازه قالیشویی را در ورامین زیرنظر گرفتم و وقتی متوجه شدم ده ها تخته فرش و قالیچه نفیس دستباف را به مغازه اش انتقال داده است، تصمیم به سرقت گرفتم.

متهم اضافه کرد: شب حادثه با تخریب قفل در وارد قالیشویی شدم و با سرقت 55 تخته فرش و قالیچه دستباف، آنها را به خانه ام در مارلیک کرج منتقل کردم.

متهم یادآور شد: 5 تخته فرش و قالیچه را نیز به خانه یکی از دوستانم بردم تا به یک مشتری بفروشم. قصد فروش بقیه اموال دزدی را نیز داشتم که دستگیر شدم.

سرهنگ گل صباحی،رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این باره گفت: با اعتراف متهم به سرقت، ماموران از خانه او در مارلیک کرج 50 تخته فرش و قالیچه دزدیده شده را کشف کردند.

با صدور قرار قانونی برای متهم، پرونده اتهامی وی با توجه به این که وقوع سرقت در ورامین بود، با عدم صلاحیت رسیدگی به دادسرای این شهر فرستاده شد. اموال مکشوفه نیز در اختیار مالباخته قرار گرفت.