آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۳۹۵
جامعه
۱۳

کوتاه از جامعه

در17 استان کشور تخت روانپزشکی و در 23 استان تخت روانی کودکان نداریم. در کل کشور فقط هزار تخت روانپزشکی داریم و پزشکان عمومی دوره دیده روانپزشکی 200 نفر و پزشکان دوره دیده متخصص نیز 2300 نفر هستند. 41 درصد از هزار تخت روانپزشکی نیز در تهران قرار دارد در حالی که در گزارشات مربوط به بیماری های روانی فقط بار بیماری هاست که پررنگ می شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در پی انتشار یک کاریکاتور از وی در هفته نامه یی به دادگاه شکایت کرد که در پی آن، کاریکاتوریست محکوم به تحمل 25 ضربه شلاق شد. وی در رابطه با انصراف از شکایت خود اعلام کرد: «پیرو شکایت اینجانب از هفته نامه امیر به دلیل امور ناروایی که در این نشریه به بنده نسبت داده شده بود، دادگاه کاریکاتوریست این هفته نامه را به تحمل 25 ضربه شلاق محکوم کرده است، چون هدف بنده نفی روش های غیراخلاقی در نسبت دادن امور ناروا بوده است، نه انتشار کاریکاتور بدین وسیله شکایت خود را نسبت به این هنرمند پس می گیرم.»

روزهای 28 و 29 اردیبهشت ماه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی موزه و میراث فرهنگی بازدید از موزه ها، اماکن تاریخی، محوطه های باستانی و کاخ های سراسر کشور برای بازدیدکنندگان رایگان است.