آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۷۵۴۳
سیاسی
۲

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خبر داد: اولویت فراکسیون موتلفه حل مشکل بیکاری و کنترل تورم است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه فراکسیون موتلفه اسلامی مطالبات مردم و رهبری را در مجلس نهم پیگیری می کند گفت: اولویت مهم ما در مجلس نهم حل مشکل بیکاری و کنترل تورم است.

به گزارش فارس، محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت، با اشاره به اهمیت جهاد اقتصادی و نیز حمایت از تولید ملی اظهار کرد: اولویت مهم ما در مجلس نهم حل مشکل بیکاری و کنترل تورم است، ما ریشه این معضل را در بودجه کل کشور می دانیم.حبیبی گفت: مدل ریاضی بودجه انطباقی در تئوری و عمل با برنامه ندارد، لذا دستیابی به اهداف اقتصادی را مشکل می کند.دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: باید بعد نظارتی مجلس به منظور بالابردن توان دولت در اجرا، اولویت دوم مجلس نهم باشد. متاسفانه هنوز تصویر درستی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال اول نداریم. دیوان محاسبات هر چه زودتر باید در تفریغ بودجه سال 90 بگوید توفیق ها و عدم توفیق در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها چه بوده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مذاکرات سوم خرداد ماه در بغداد پیرامون مسائل ایران با 1+5 تاکید کرد: میان آنچه اعضای 1+5 در استانبول 2 گفته اند و توافق کردند و آنچه برخی اعضاء در بیرون گفته اند تفاوت وجود دارد. ما انتظار داریم که مذاکرات در بغداد نتیجه نهایی مطلوبی داشته باشد و البته طرف مذاکره ما باید از تکرار مواضع سال های گذشته خودداری کند.وی افزود: مواضع ایران شفاف، روشن و صادقانه است، اما مواضع 1+5 مرتب تغییر می کند. ضمن آنکه پایبندی در مورد تعهدشان مورد تردید ما است. حبیبی در ادامه بیان کرد: فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن تولید و تکثیر سلاح هسته ای بهانه را از 1+5 گرفته است و ایران را در موضع برتر نشانده است. ما اکنون پرچمدار نقض سلاح هسته ای در جهان هستیم.

پس ایران گام های بزرگی برای حل مناقشه برداشته است، بدون اینکه چانه ای با غرب روی آن زده باشد. اکنون گامی نمانده که ایران بردارد، لذا این 1+5 است که باید گام اصلی را بردارد و از تهدید و تحریم ملت ایران دست بردارد و پرونده ایران را از شورای امنیت بیرون آورد و به آژانس برگرداند. ما در چارچوب ان پی تی متعهد هستیم و مطالبات رسانه ای غرب در این چارچوب پذیرفته شده است.