آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۷۵۴۳
دیپلماتیک
۸

موسسه گالوپ: از هر 3 جوان آمریکایی یک نفر بیکار است

موسسه گالوپ در تازه ترین آمار منتشره خود آورده است که یک سوم نیروی کار جوان آمریکا بیکار هستند و جوانان دو برابر بیشتر از بزرگسالان احتمال بیکاری شان وجود دارد.

به گزارش فارس به نقل از موسسه تحقیقاتی گالوپ، 32 درصد جوانان 18 تا 29 ساله نیروی کار آمریکا در ماه آوریل بیکار بودند. این میزان در ماه مارس 30.1 درصد و در آوریل سال گذشته میلادی 30.7 درصد بوده است. یافته های این تحقیقات بر اساس نظر سنجی موسسه گالوپ از 28 هزار و 215 شهروند آمریکایی بوده است.

براساس آمار منتشره نرخ بیکاری در آمریکا در بیشتر ماه های سال گذشته میلادی حول 30 درصد در نوسان بوده است که این آمار نشان دهنده عدم بهبود شرایط بوده است.

علاوه بر این آمار بیکاری در میان شاغلان شغل های نیمه وقت افزایش یافته. درصد بالایی از کارگران جوان آمریکایی شغل پاره وقت دارند اما به دنبال شغل تمام وقت هستند.

گالوپ در بخش دیگری از گزارش خود آورده است که با توجه به ابهام اقتصادی بسیار بالای کنونی در آمریکا، کارفرمایان بیشتر تمایل به استخدام جوانان برای شغل های نمیه وقت دارند. این مسئله نیروی کار آمریکا را در آینده با مشکلاتی نظیر عدم تخصص و تجربه کافی مواجه می کند.