آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۷۹
اجتماعی
۴

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی خبرداد:برگزاری نخستین جشن پیش نگاران رسانه به همراه جشنواره فصلی مطبوعات

گروه اجتماعی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد در گفت وگو با از برگزاری جشنواره فصلی مطبوعات و نخستین جشن پیش نگاران رسانه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: مراسم تجلیل از پیش نگاران رسانه و مراسم چهارمین جشنواره فصلی مطبوعات امروز همزمان با روز جهانی ارتباطات برگزار می شود.

پدرام پاک آئین با اشاره به اهداف برگزاری جشن پیش نگاران رسانه گفت: تجلیل از پیشکسوتان در حقیقت تنها تجلیل از شخصیت ها نیست بلکه تجلیل از تاریخ مطبوعات کشور و سرمایه ملی در حوزه مطبوعات است و به نوعی یادآوری بضاعت ارزشمند رسانه ای ماست. وی اظهار داشت: روزنامه نگاران پیشکسوت که خود در معرفی چهره شخصیت های گوناگون اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... به مردم ایفای نقش کرده اند و همیشه قهرمانان آرام و پشت صحنه بوده اند جامعه کمتر با توانمندی ها و زحمات آنان آشناست و در واقع این جشن زمینه ای برای قدردانی از پیشکسوتان و تشویق نسل جدید روزنامه نگاری برای بهره گیری از تجارب آنها و التزام به اخلاق رسانه ای است. پاک آئین درباره برگزاری همزمان این دو جشنواره عنوان کرد: برای حفظ ارتباط بین نسل های مختلف روزنامه نگاری و انتقال تجارب ارزنده هر نسل به نسل های دیگر لازم بود که این دو جشنواره با هم برگزار شود.

وی درباره تداوم برگزاری جشن پیش نگاران رسانه گفت: قرار است این جشنواره هر ساله در روز جهانی ارتباطات برگزار شود. پاک آئین درباره نحوه انتخاب پیشکسوتان اظهار داشت: سوابق فعالیت حرفه ای، الهام بخشی و اثرگذاری در فرایند اطلاع رسانی کشور، ایفای نقش های ارزنده در مقاطع حساس و سرنوشت ساز تاریخی مانند پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، به جای گذاشتن آثار ارزشمند و ماندگار رسانه ای از جمله معیارهای انتخاب پیشکسوتان است.