آرشیو چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۷۹
ورزشی
۲۵

فرگوسن: نمی توانیم مثل سیتی دیوانه وار خرج کنیم

ترسیم راه آینده یونایتد

توقعات از الکس فرگوسن سرمربی بسیار دیرپای تیم فوتبال منچستریونایتد این است که عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس را که اوایل این هفته در دور پایانی این رقابت ها به دراماتیک ترین شکل ممکن به منچسترسیتی تیم همشهری یونایتد واگذار کرد، بلافاصله پس بگیرد و به عنوان مردی که طی 26 سال زمامداری اش در اولدترافورد 12 بار در این لیگ اول شده، یک بار دیگر این امر را در فصل آینده محقق کند.

با این حال صحبت های تازه فرگوسن به رغم این که دربردارنده امیدهایی روشن در این خصوص است اما نوعی ناامیدی هم در آن حس می شود. سرمربی 70 ساله یونایتد دیروز گفت: «قدر مسلم این که ما نمی توانیم مثل سیتی دیوانه وار پول خرج کنیم و مجبوریم روی نفرات جوان مان که از تیم های جوانان و امید باشگاه بتدریج بالاآمده اند، بیشتر حساب باز کنیم. خریداری وسیع و پرشمار ستاره های متعدد خارجی، کاری که سیتی و تعدادی از باشگاه های دیگر انجام می دهند از ما برنمی آید. ما برعکس باید روی سیاست هایی که تا به حال داشته ایم و جواب هم داده است، متمرکز و درصدد اجرای مجدد آنها باشیم و به همان موارد ادامه بدهیم. این مسیری است که ده ها جام قهرمانی را به ما بخشیده و از آن احساس غرور می کنیم. در عین رویکرد به جوانان در تمامی سال های اخیر ما همیشه تعدادی پرتجربه هم در ترکیب خود داشته ایم که ریو فردیناند 34 ساله و البته رایان گیگز 39 ساله و پل اسکولز 37 ساله از آن قبیل اند.»

فرگوسن متذکر شد البته سیاست های فوق به این معنا نیست که یونایتد در تابستان پیش رو اصلا خرید نخواهد کرد اما افزود: این خریدها با قیمت هایی معقول و به تعداد اندک خواهد بود. او گفت: حفظ بافت و آرایش فعلی شیاطین سرخ الزامی است زیرا هر چند در هفته آخر رقابت های لیگ عنوان قهرمانی را به سیتی واگذار کرد.

اما این امر فقط به خاطر تفاضل گل ضعیف تر یونایتد شکل گرفت و این تیم نشان داد که هیچ چیز برای قهرمانی کم ندارد و فقط چند حادثه و یا بدبیاری ها باعث دور ماندنش از پنجمین عنوان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس در 6 سال اخیر شده است.