آرشیو یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۱۵۳۳
سینمای جهان
۱۲

تازه چه خبر دکترجون؟

مردی که مقابل فورد ایستاد

جاش برولین، بازیگر «دبلیو» قرار است در نقشی مشابه «ارین براکوویچ» بازی کند. این بازیگر که هفته آینده با «مردان سیاه پوش 3» به روی پرده نقره ای باز می گردد در فیلمی که از کتاب «بی اعتنایی تراژیک» آدام پننبرگ اقتباس می شود، نقش وکیلی را بر عهده خواهد گرفت که در پرونده ای مربوط به سال 2000 از قربانیان یک نقص فنی شرکت خودروسازی فورد و تایرسازی فایرستون دفاع کرد. ماجرا به واژگونی خودروهای فورد اکسپلور به علت ترکیدن لاستیک های ضعیف فایرستون و شکایت قربانیان این ماجرا مربوط می شود که احتمالانیکول کیدمن، کیت بلنچت یا لورا لینی نقش یکی از آنها را ایفا خواهد کرد.

صدای تو در سر من

کارگردان انگلیسی چهار بخش آخر مجموعه «هری پاتر» و بازیگر نقش «هرمایونی» در این مجموعه، در فیلم دیگری همکاری خواهند کرد. به گزارش ددلاین، دیوید ییتس بعد از موفقیت تجاری و هنری مجموعه «هری پاتر» فیلمی نسبتا جمع و جور به نام «صدای تو در سر من» را کارگردانی خواهد کرد که اقتباسی است از کتاب خاطرات زنی به نام اما فارست که اما واتسن نقش او را ایفا خواهد کرد. اما فارست زنی بود که روانپزشک خود را که به سرطان مبتلابود، از مرگ نجات داد. نقش روانپزشک را استنلی توچی بازی می کند.

بازیگران دشمن

ملانی لوران (بازیگر «اراذل بی آبرو»)، ایزابلاروسلینی (بازیگر «سوراخ کلید») و سارا گدون (بازیگر «جهانشهر» کراننبرگ) در فیلم «دشمن» که اقتباس از رمان ژوزه ساراماگو (و برداشت آزاد از داستان «همزاد» داستایوفسکی) است، به جیک جیلنهال («برادران» و «کد مبنا») می پیوندند. هفته گذشته ددلاین گزارش داد که دنی ویلنو، کارگردان کانادایی فیلم فرانسه زبان نامزد اسکار «سوختگان» قصد دارد از بازیگران بین المللی برای این فیلم تازه بهره ببرد. فیلمنامه را خاویر گالون از کتاب ساراماگو، نویسنده فقید پرتغالی برنده نوبل ادبیات اقتباس کرده است.