آرشیو یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۱۵۳۳
ایراندخت
۱۶

نایب رییس فدراسیون فوتبال: تورنمنت روسیه فرصت خوبی بود

فریده شجاعی، نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال درباره تورنمنت فوتسال روسیه: به سایت فدراسیون فوتبال گفت: «تورنمنت فوتسال روسیه فرصت خوبی بود تا با بازی با تیم های قدرتمند فوتسال جهان مثل روسیه، پرتغال و حتی مجارستان، تیم ملی فوتسال بانوان محک بخورد. البته ما در بازی مقابل روسیه یک بر صفر جلو افتادیم اما نتوانستیم برتری مان را حفظ کنیم و در نهایت 2 بر یک بازنده شدیم. در بازی با پرتغال هم ما گل اول را زدیم اما دروازه بان خوب ایران بهناز خیاط، زمین خورد و مصدوم شد و دکتر تیم تشخیص داد وی نباید بازی کند. بین دو دروازه بان تیم ملی فوتسال اختلاف سطح زیادی وجود دارد و به همین دلیل ما چهار گل دریافت کردیم تا زمان اخراج فرشته کریمی هم توانستیم یک گل بزنیم تا بازی در نیمه اول 4 بر 2 به پایان برسد اما در نهایت بازی را 7 بر 2 واگذار کردیم. اگر آن اتفاق ها برای مان نمی افتاد ما می توانستیم نتایج بهتری بگیریم. در بازی سوم تا لحظات پایانی 3 بر یک جلو بودیم اما در لحظات پایانی دو گل دریافت کردیم و بازی مساوی شد اما توانستیم تیم سوم جام شویم و با کاپ به ایران بازگردیم و بهناز خیاط هم بهترین دروازه بان مسابقات شود.

دعوت نامه کشور پرتغال برای جام جهانی کوچک

پرتغالی ها از تیم ملی فوتسال بانوان ایران دعوت کرده اند تا در رقابت های فوتسال جام جهانی کوچک که آذرماه 91 در پرتغال با حضور تیم های برزیل، اسپانیا، پرتغال، ژاپن، روسیه، نیوزلند و اوکراین برگزار می شود، شرکت کند. البته قرار شده طبق دستور رییس فدراسیون فوتبال، از کشورهای تایلند، ازبکستان و ژاپن برای انجام دیدارهای دوستانه با تیم ملی فوتسال دعوت شود.

وضعیت تیم های ملی در رده های سنی مختلف

رقابت های نوجوانان و جوانان بانوان آسیا به ترتیب در آبان و مهر 91 در اردن برگزار می شود. تیم زیر14سال هم اواخر سال 91 به سریلانکا سفر خواهد کرد تا در رقابت های زیر14 سال شرکت کند. برای همه این تیم ها اردوها و تدارکات خاصی در نظر گرفته خواهد شد. خوشبختانه فدراسیون فوتبال در چهار سال گذشته و چهار سال آتی، توجه خوبی به فوتبال بانوان داشته که امیدواریم این توجه ادامه داشته باشد. این تیم در سال 2013 رقابت های مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا را پیش رو دارد که برنامه ریزی برای این تیم به موقع اعلام خواهد شد.