آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۵۰۸۳
ایران اقتصادی
۵

افزایش 10 درصدی تولید بنزین پالایشگاه شیراز

مدیرعامل شرکت پالایش نفت شیراز با اشاره به افزایش 10 درصدی تولید بنزین این پالایشگاه در سال 90 گفت: میانگین تولید بنزین پالایشگاه شیراز به بیش از 8/2 میلیون لیتر در روز رسیده است.

عبدالرحیم شمس الدینی با تاکید بر فعالیت پالایشگاه در سال 90 مطابق با برنامه مصوب گفت: خوراک دریافتی پالایشگاه شیراز با افزایش خوراک دریافتی از حوزه نفتی گچساران نسبت به ظرفیت طراحی شده پالایشگاه 40 درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: هم اکنون روزانه 56 هزار بشکه نفت خام در این پالایشگاه پالایش می شود که 6 هزار بشکه آن از حوزه آغار و دالان و 50 هزار بشکه آن از حوزه نفتی گچساران تامین می شود.

شمس الدینی درباره تولیدات فرآورده پالایشگاه شیراز در سال 90 گفت: سال گذشته تولید بنزین 10 درصد، گاز مایع 10 درصد و قیر 60 درصد افزایش یافت که این افزایش ها نسبت به برنامه مصوب سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته روزانه 2 میلیون و 800 هزار لیتر بنزین، 3 میلیون و 600 هزار لیتر نفت گاز، یک میلیون لیتر انواع فرآورده قیری، یک میلیون لیتر نفت کوره، 500 هزار لیتر نفت سفید، 500 هزار لیتر بنزین هواپیما و سوخت جت، 160 تن گاز مایع و 10 تن گوگرد در این پالایشگاه تولید شده است.