آرشیو چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۸
جامعه
۱۷

مهلت اعتراض به نتایج آزمون دکتری تا 30 خرداد

سازمان سنجش با اعلام نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز دکتری، از مهلت ارسال سوالات و اعتراضات داوطلبان به این نتایج تا 30 خرداد خبر داد.

حسین توکلی، مشاور سازمان در گفت وگو با ایسنا اعلام کرد: داوطلبان آزمون دکتری در صورت هر گونه سوال درباره کارنامه باید سوالات خود را حداکثر تا 30 خرداد از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org ارسال کنند و به درخواست هایی که پس از مهلت تعیین شده یا روش های دیگر ارسال شود هیچ گونه پاسخی داده نمی شود.

وی افزود: هر زمان مشخص شود که داوطلب در اعلام هریک از مواردی چون سهمیه، معدل، نام موسسه فارغ التحصیلی، رشته تحصیلی و... حقایقی را عمدا یا سهوا کتمان کرده است، در هر مرحله ثبت نام، پذیرفته شدن، حین تحصیل و... که باشد از این آزمون و آزمون سال بعد محروم و حق هر گونه اعتراضی از وی سلب می شود.

توکلی با تاکید بر این که کارنامه داوطلبان مربوط به مرحله اول مجاز به انتخاب رشته است، خاطرنشان کرد: رتبه اعلام شده ملاک نهایی پذیرش نیست، چرا که پذیرش نهایی پس از ارسال نمرات مصاحبه انجام می شود و داشتن رتبه کمتر دلیل پذیرش نهایی نیست، بنابراین داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در انتخاب رشته دقت کنند.

وی با اشاره به تاثیر معدل تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد گفت: معدل های درج شده در کارنامه، براساس معدل های اعلام شده توسط داوطلب در تقاضانامه اینترنتی است، بنابراین داوطلبان باید در صورت معرفی اصل مدرکی را که نشانگر این معدل باشد، به همراه سایر مدارک به محل معرفی خود ارائه کنند، در غیر این صورت موسسه محل معرفی از مصاحبه و ادامه روند پذیرش داوطلب دارای مغایرت معدل خودداری می کند. این مسوول با بیان این که حداقل نمره معدل بر اساس دوره کارشناسی 10و کارشناسی ارشد 14 در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: برای دانشجویان ترم آخر دوره کارشناسی ارشد که حداکثر تا 31 شهریور سال جاری فارغ التحصیل می شوند، میانگین واحدهای گذرانده شده اعلامی آنان تا 31 شهریور 90 درج شده است.

مشاور سازمان سنجش، درخصوص نحوه محاسبه نتایج اولیه داوطلبان، گفت: نمره کل داوطلب براساس 80 درصد نمره علمی تراز شده حاصل از آزمون و 20 درصد معدل موثر مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد محاسبه شده است.