آرشیو پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱، شماره ۲۴۰۳
حادثه
۱۲

رییس پلیس آگاهی ناجا: اعضای باند مجرمان و مفسدان را نمی توان با تنبیه، شکنجه و اعتراف مجرم دستگیر کرد

رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه برنامه های جامع و مفصلی درباره تخصصی شدن رده ها و ادارات پلیس آگاهی، در چشم انداز نزدیک وجود دارد، گفت: اعتقاد ما بر این است که برای مبارزه با جرائم نیاز به کارآگاه و پلیس تخصصی داریم.

به گزارش ایسنا، سردار سیدحسن بتولی در جمع دانشجویان دانشکده علوم و فنون اطلاعات و آگاهی، دانشگاه علوم انتظامی درباره چشم انداز و تدابیر راهبردی پلیس آگاهی ناجا اظهارداشت: امروزه وظیفه پلیس تولید امنیت است که لازمه آن عشق به مردم و اعتقاد به خداست که باید همواره با علم و دانش همراه باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون جرائم و شگردهای مجرمان متناسب با پیشرفت تکنولوژی، پیچیده شده است، تصریح کرد: با تغییر شگردهای مجرمان، لازم است کارآگاهان پلیس نیز، علمی و آموزش دیده شوند تا به انجام ماموریت مهم خود که همان کشف علمی جرم است، دست یابند

بتولی تاکید کرد: لازم است ماموران آگاهی، در کشف جرائم، همیشه از مجرمان جلوتر باشند.

نمی توان با تنبیه، شکنجه و اعتراف مجرم، باندی از مجرمان یا مفسدان را شناسایی و دستگیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نمی توان با تنبیه، شکنجه و اعتراف مجرم، اعضای باندی از مجرمان یا مفسدان را شناسایی و دستگیر کرد. بنابراین باید پلیس با علم و آگاهی، درایت، تدبیر و اندیشه، موفق به کشف علمی جرائم شود.

رییس پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد: تخصصی شدن ماموریت های پلیس آگاهی باید در این دانشکده آغاز شود، تا فارغ التحصیلان این دانشکده در تخصص های مختلفی مانند پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی، پلیس مبارزه با قاچاق کالا، پلیس مبارزه با آدم ربایی و پلیس مبارزه با سرقت به کارگیری شوند. بتولی یادآور شد: پلیس آگاهی را به مکان علمی و کارآگاهی تبدیل خواهیم کرد. وی افزود: برنامه های جامع و مفصلی درباره تخصصی شدن رده ها و ادارات پلیس آگاهی، در چشم اندازی نزدیک داریم و اعتقاد ما بر این است که برای مبارزه با جرائم نیاز به کارآگاه و پلیس تخصصی است.